اعلام زمان عرضه گلکسی S23 FE + مشخصات فنی

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

گوشی جدید سامسونگ به‌یک نمایشگر ۶.۴ اینچی Dynamic AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی مجهز خواهد بود.

صحبت‌های زیادی را در خصوص نسل جدید گوشی پرچمدار اقتصادی سری گلکسی FE سامسونگ شنیده‌ایم. حتی گفته شده که غول کره‌ای در حال کار روی دو مدل تبلت اقتصادی سری گلکسی تب FE، گوشی‌های تاشو گلکسی زد FE و حتی هندزفری گلکسی بادز FE است.

اما محتمل‌ترین محصولی که به‌زودی وارد بازار خواهد شد، گوشی هوشمند جدید گلکسی اف ای است. گلکسی اس ۲۰ اف ای، نخستین عضو این خانواده است که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و موفقیت‌های چشمگیری را برای غول کره‌ای به‌دست آورد. چرا که این گوشی ترکیبی از قیمت مناسب و عملکرد/امکانات خوب را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. گلکسی اس ۲۱ اف ای هم که بعد از آن عرضه شد، شاید خیلی مورد پسند عموم قرار نگرفت، اما بازخوردهای خوبی را در سطح جهان کسب کرد.

حالا غول کره‌ای به‌دنبال عرضه جدیدترین نسل این محصول، گوشی گلکسی S23 FE است. بله دست خواندید، خبری از گلکسی S22 FE نخواهد بود و سامسونگ از روی این نسل می‌پرد. اما حالا به‌لطف پستی که یک افشاگر مطرح به‌نام Yogesh Brar در شبکه اجتماعی X منتشر کرده، می‌توانید بیشتر با مشخصات فنی گلکسی S23 FE آشنا شوید. لازم به‌ذکر است که این گوشی به‌عنوان رقیب آیفون SE اپل شناخته می‌شود که اخیرا اطلاعاتی از چهارمین نسل آن، گوشی آیفون SE 4 به‌بیرون درز کرده است.

مشخصات فنی گلکسی S23 FE

  • نمایشگر ۶.۴ اینچی داینامیک امولد، ۱۲۰ هرتزی، فول اچ‌دی پلاس
  • چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱/ سامسونگ اگزینوس ۲۲۰۰
  • دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی (OIS)، ۸ مگاپیکسلی + ۱۲ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی
  • سیستم عامل اندروید ۱۳، رابط کاربری One UI 5.1
  • باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ سریع ۲۵ واتی
  • پشتیبانی نرم افزاری ۴ +‌ ۵ ساله
  • شارژ بی‌سیم، گواهی ضد آب IP
بیشتر بخوانید  نسخه‌ تحت‌وب تردز هفته آینده می‌آید

به‌نقل از این افشاگر، گوشی جدید سامسونگ به‌یک نمایشگر ۶.۴ اینچی Dynamic AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی مجهز می‌شود. چنین نمایشگر جذابی از غول سازنده نمایشگرهای موبایل هم انتظار می‌رفت. درون حفره روی نمایشگر زیبای این گوشی نیز یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی حضور دارد که تفاوتی با گوشی‌های اس ۲۲ و ۲۲ پلاس سال گذشته نخواهد داشت.

در مورد دوربین‌های پشتی این دستگاه هم به یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی اشاره شده است. گفته می‌شود یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی جایگزین سنسور ۸ مگاپیکسلی نسل قبلی می‌شود. سنسور دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض هم در کنار دو دوربین دیگر حضور خواهد داشت.

این افشاگر می‌گوید که می‌توانیم انتظار داشته باشیم یک باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی زیر قاب این دیوایس به‌کار رفته باشد که با توان ۲۵ واتی شارژ می‌شود و از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی خواهد کرد. بدنه آن دارای گواهینامه ذکرنشده IP برای مقاومت در برابر آب است و به‌طور استاندارد تا ۴ سال بروزرسانی‌های اندروید و ۵ سال پچ‌های امنیتی گوگل روی این گوشی دریافت خواهد شد.

چیزی که هنوز مشخص نیست، احتمال عرضه گوشی گلکسی اس ۲۳ فن ادیشن با دو تراشه متفاوت به بازارهای متفاوت یا بازار جهانی است. اگر اطلاعات به‌دست آمده درست باشد، سامسونگ این گوشی را با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام یا اگزینوس ۲۲۰۰ ساخت خودش عرضه می‌کند. در بخش نرم افزاری هم شاهد حضور اندروید ۱۳ با رابط کاربری سفارشی One UI 5.1 هستیم.

منبع: گجت‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *