احتمال ظهور ایردپاد اپل در نقش سمعک طی دو سال آینده

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

برخی شنیده ها حکایت از آن دارد که احتمالاً ایردپاد اپل تا یکی دو سال آینده در نقش سمعک و به عنوان یک ابزار سلامت ظاهر خواهد شد.

به گزارش ایرانی متا به نقل از دیجیاتو، «مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ در گزارش جدیدی به این موضوع اشاره کرده که طی یک تا دو سال آینده، احتمالاً هدفون‌های بلوتوث بی‌سیم (ایردپاد) اپل در نقش سمعک ظاهر خواهند شد و به ابزار سلامت تبدیل می‌شوند.

براساس این گزارش، احتمالاً ویژگی Live Listen AirPods که صدا را از سراسر اتاق تقویت می‌کند، به این گجت پوشیدنی اجازه می‌دهد تا کاربردی مشابه سمعک داشته باشد.

ایرپاد اپل طی یک تا دو سال آینده کاربردی مشابه سمعک خواهد داشت

مارک گورمن می‌گوید تعجب‌برانگیز نیست اگر اپل درنهایت بتواند تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را برای استفاده از ایرپاد به جای سمعک بگیرد. شایان ذکر است اخیراً قوانین خرید سمعک در ایالات متحده تغییر کرده و کاربران می‌توانند بدون نسخه سمعک خریداری کنند. این تغییرات، فضایی را برای اپل ایجاد می‌کند تا بتواند با ایرپاد خود وارد بازار فروش سمعک شود.

در گزارش تهیه‌شده توسط بلومبرگ آمده است که عرضه ایرپاد در نقش سمعک احتمالاً می‌تواند به بیش از ده‌ها میلیون نفر کمک کند.

در سال ۲۰۱۶ اپل پتنت جدیدی در زمینه حسگرهای بیومتریک برای هدفون‌های خود ثبت کرد که نشان می‌دهد به دنبال کاربردهای سلامت است. تصویری که از این پتنت منتشر شده نیز نشان می‌دهد اپل از سال‌ها قبل چنین ایده‌ای را دنبال می‌کرده است.

همچنین این شرکت در سال ۲۰۱۶، پتنت دیگری در زمینه پایش ضربان قلب به ثبت رساند که در آن حسگرهای بیومتریک دمای بدن و سایر داده‌های مربوط به سلامت را جمع‌آوری می‌کردند. آنطوری که در پتنت به آن اشاره شده بود، حسگرها از طریق هدفون چنین داده‌هایی را پایش می‌کردند. قضیه به همین جا ختم نمی‌شود و چند سال قبل‌ نیز ظاهراً اپل پتنت دیگری در مورد تعبیه حسگر در هدفون‌های خود برای پایش ضربان قلب و سطح تعریق بدن ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید  افزایش فروش تتر در ترکیه پس از سقوط ارزش لیر

حالا نیز بلومبرگ به این موضوع اشاره می‌کند که ظاهراً ایرپاد اپل قرار است نقش سمعک را بازی کند. باید دید در ادامه اپل چه برنامه‌هایی را در این زمینه دنبال می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *