توییتر از پلتفرم تبلیغاتی مایکروسافت حذف می‌شود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مایکروسافت در بیانیه‌ای از عدم حضور توییتر در پلتفرم تبلیغاتی این شرکت از تاریخ 5 اردیبهشت خبر داد.

مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد از هفته آتی، توییتر را از پلتفرم تبلیغاتی خود حذف نماید. این تصمیم پس از آن گرفته می‌شود که توییتر دسترسی رایگان به API خود را از دسترس خارج کرده است و مبلغ زیادی را برای اشتراک ماهانه درخواست می‌کند. ایلان ماسک در پاسخی متقابل، مایکروسافت را تهدید به شکایت و اقدامات قانونی کرده است.

حذف توییتر از پلتفرم تبلیغاتی مایکروسافت چه عواقبی دارد؟

توییتر در تصمیمی جنجالی، نحوه دسترسی به API خود را تغییر داده و با ارسال ایمیل به کاربران خود، تعرفه‌های جدیدی را برای این خدمات، ارائه کرده است. طبق دستورالعمل جدید توییتر، حساب‌های کاربری سازمانی و موسسه‌های تحقیقاتی باید مبلغ ۴۲ هزار دلار در ماه را برای استفاده از واسط برنامه‌نویسی کاربردی شبکه اجتماعی مذکور، پرداخت نمایند.

اقدام اخیر توییتر، نارضایتی بسیاری از کاربران و سازمان‌ها را در پی داشته است؛ زیرا اغلب آنها توان پرداخت چنین مبلغی را ندارند و مجبور به تعطیل کردن سرویس‌های خود خواهند بود. با این حال مشخص است که مایکروسافت، مشکلی در تامین هزینه‌ها ندارد؛ در نتیجه حذف توییتر از پلتفرم تبلیغاتی این شرکت، اقدامی برای اعلام نارضایتی و جلب نظر رسانه‌ها بوده است.

در بیانیه مایکروسافت، اشاره شده است که از تاریخ ۵ اردیبهشت ماه، پویش‌های تبلیغاتی هوشمند با پشتیبانی از چند پلتفرم، دیگر شامل توییتر نخواهند شد. همچنین «مرکز بازاریابی دیجیتال» دیگر از توییتر پشتیبانی به عمل نخواهد آورد؛ در نتیجه کاربران دیگر نمی‌توانند از طریق سرویس رایگان مدیریت شبکه‌های اجتماعی مایکروسافت، به اکانت توییتر خود دسترسی داشته باشند؛ اما هنوز امکان استفاده از سایر پلتفرم‌ها مثل فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین، وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  گوشی‌های اقتصادی آینده سامسونگ قابلیت رهگیری پرتو خواهند داشت

ایلان ماسک در پی تصمیم اخیر مایکروسافت، OpenAI را متهم به استفاده غیرقانونی از داده‌های توییتر برای تعلیم هوش مصنوعی ChatGPT کرده است. شایان ذکر است که ماسک یکی از هم‌بنیان‌گذاران OpenAI در سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود؛ اما پس از چند سال، این شرکت را ترک کرد و به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد رقیبی برای آن ایجاد کند. در سوی دیگر مایکروسافت توانسته است با سرمایه‌گذاری در شرکت مذکور، قراردادهای مختلفی را بدست آورد و از فناوری‌های آن در محصولات گوناگون خود از جمله بینگ، استفاده نماید.

توییتر از زمان روی کار آمدن مدیریت جدید، نیمی از هزار تبلیغ‌کننده خود را از دست داده است و حذف آن از پلتفرم تبلیغاتی مایکروسافت، می‌تواند عواقب ناخوشایندی را برای این شرکت در پی داشته باشد. مایکروسافت از اظهار نظر پیرامون توییت ماسک و اقدامات جدید، خودداری کرده است. اکنون باید دید که آیا ماسک در تصمیم خود جدی خواهد بود یا تنها تهدیدی توخالی انجام داده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *