چطور یک کاربر را در توییتر بلاک کنیم؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مهربان باشید یا خشن، با حوصله باشید یا بی‌حوصله بالاخره وقت‌هایی وجود دارد که بخواهید کسی را در یک شبکه اجتماعی بلاک کنید. این مسئله در توییتر که شبکه اجتماعی خاصی است شدت بیشتری دارد.

ممکن است از یکی از دنبال‌کننده‌هایتان خوشتان نیاید یا غریبه‌ها مدام برایتان اسپم یا همان هرزنامه بفرستند یا یک مخاطب به شما توهین کرده باشد و خلاصه به هر دلیلی تصمیم بگیرید که اجازه ندهید یک نفر شما را دنبال کند و حتی برای شما پیام بگذارد!

راه چنین کاری بلاک کردن است. اگر می‌خواهید بدانید چطور آدم‌ها را بلاک کنید با ما همراه شوید.

ویژگی بلاک در توییتر به کاربران این امکان را می‌دهد تا با محدود کردن دسترسی به حساب‌های خاص، تعاملات خود را با سایر حساب‌ها مدیریت کنند. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند از تماس حساب‌های خاص، مشاهده توییت‌هایشان و دنبال کردن آن‌ها جلوگیری کنند. با چند مرحله ساده می‌توانید هر حساب کاربری در توییتر را به راحتی مسدود کنید.

بلاک کردن یا همان مسدود کردن قابلیتی است که در حال حاضر تقریباً در همه سیستم‌عامل‌های شبکه‌های اجتماعی در دسترس است و قطعاً فقط به توییتر محدود نمی‌شود. کنترل داشتن روی اینکه چه کسانی بتوانند برای شما پیام بفرستند و از طریق شبکه‌های اجتماعی با شما در ارتباط باشند، یکی از اقدامات مهمی است که جلوی آزار و اذیت‌ها و رفتارهای ناخوشایند مزاحمان در فضای مجازی را می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد برایتان ناراحتی ایجاد کنند.

نکاتی که باید قبل از مسدود کردن حساب کاربری در نظر داشته باشید

قبل از مسدود کردن یک حساب کاربری در توییتر، باید موارد خاصی را در نظر داشته باشید. پس از مسدود کردن حساب توییتر، نمی‌توانید آن را در این پلتفرم دنبال کنید. همچنین مسدود کردن حسابی که در حال حاضر دنبال می‌کنید باعث می‌شود آن حساب دیگر توسط شما فالو یا دنبال نشود.

بیشتر بخوانید  کلاب‌هاوس 50 درصد کارمندان خود را اخراج کرد

اگر حسابی را مسدود کنید برای صاحب حساب پیغامی نمی‌رود، اما اگر او هوس کند به اکانت شما سری بزند متوجه خواهد شد که توسط شما بلاک شده است.

مراحل بلاک کردن کاربران در توییتر

  1. ابتدا روی نماد سه نقطه‌ای که در بالای توییت حسابی که می‌خواهید بلاک کنید، کلیک کنید.
  2. اکنون بر روی Block کلیک کرده و سپس Block را برای تأیید انتخاب کنید.

روش دو بلاک کردن کاربران در توییتر

از طرف دیگر، برای مسدود کردن یک پروفایل توییتر باید این کار را انجام دهید:

  1. به صفحه پروفایل حسابی که می‌خواهید مسدود کنید بروید.
  2. سپس بر روی بیشتر و سپس آیکون سه نقطه در صفحه نمایه آنها کلیک کنید.
  3. حالا از منو گزینه Block را انتخاب کنید.
  4. در نهایت برای تایید بر روی Block کلیک کنید.

توییت‌های حسابی که مسدود کرده‌اید هنگام بازدید از پروفایل آن‌ها پنهان می‌شوند. با این حال، می‌توانید توییت‌های آن حساب را با کلیک کردن روی دکمه Yes, view profile مشاهده کنید.

مراحل رفع بلاک کاربر در توییتر

برای رفع بلاک هر کدام از کاربران در توییتر، فقط کافی است به settings یا همان تنظیمات توییتر بروید. بعد روی پروفایل خودتان در گوشه بالا و سمت چپ برنامه ضربه بزنید.

  1. روی گزینه “Settings and privacy” در بالای قسمت Help Center بزنید.
  2. در این منو، گزینه “Privacy and safety” را انتخاب کنید تا به منوی حریم خصوصی، یعنی جایی که می‌توانید در آن حساب کاربری‌های بلاک شده را مشاهده نمایید، دسترسی پیدا کنید.
  3. حالا همان‌طور روی گزینه “Blocked accounts” ضربه بزنید.
  4. در این قسمت می‌توانید تمام اکانت‌هایی که بلاک کرده‌اید را ببینید. برای اینکه هر کدام از این اکانت‌ها را از بلاک دربیاورید فقط کافی است روی آیکن “Blocked” که درست در کنار نام آنها قرار گرفته ضربه بزنید.
بیشتر بخوانید  مبارزه ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در قفس؛ غول‌هایی که افسار می‌خواهند

آیا کسی متوجه بلاک شدن خود می‌شود؟

همان‌طور که اشاره کردیم پاسخ این سؤال منفی است. اگر کسی شما را مسدود کرده است، توییتر این مسئله را به شما اطلاع نمی‌دهد. تنها راهی که می‌توانید بفهمید که مسدود شده‌اید، بازدید از پروفایل کاربر دیگر و دیدن پیام بلاک توییتر است.

اگر فکر می‌کنید که توسط کسی مسدود شده‌اید، برای بررسی و تأیید آن باید خودتان متوجه شوید. به خاطر داشته باشید که توییت از یک کاربر که شما را مسدود می‌کند از تایم‌لاین شما حذف خواهد شد.

راهی به جز بلاک وجود دارد؟

اگر نمی‌خواهید توییت‌های یک کاربر را ببینید؛ اما دنبال بلاک هم نیستید باید او را Mute کنید. فقط روی نماد چرخ‌دنده در پروفایل کاربر مورد نظر کلیک کنید یا روی آن ضربه بزنید و Muteusername را انتخاب کنید. با این کار شما هیچ پیامی از او نخواهید دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *