جریمه ۸ میلیون دلاری گوگل به علت تبلیغات فریبنده

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
دادستان کل ایالت تگزاس از جریمه 8 میلیون دلاری گوگل به‌دلیل تبلیغات فریبنده‌ی گوشی پیکسل 4 خبر داد.
به گزارش ایرانی متا، زومیت نوشت: گوگل که زیرشاخه‌ی هلدینگ آلفابت محسوب می‌شود، پذیرفته که به دلیل تبلیغات گمراه‌کننده برای گوشی پیکسل ۴ جریمه‌ی هشت میلیون دلاری پرداخت کند. کن پکستون، دادستان کل تگزاس، روی پرونده‌ی گوگل نظارت داشت.

غول آمریکایی صنعت جست‌و‌جو که مالک اندروید و یوتیوب محسوب می‌شود، به‌دلیل رفتار ضد مصرف‌کننده، توسط دولت فدرال و دادستان کل ایالت تگزاس مورد تحقیق قرار گرفته بود.

بر اساس گزارش رویترز به نقل از بیانیه‌ی دفتر دادستان کل تگزاس، گوگل چندین گوینده‌ی رادیویی را استخدام کرده بود تا برای پیکسل ۴ تبلیغ مثبت انجام دهند،‌ درحالی‌که این افراد هرگز از پیکسل ۴ استفاده نکرده بودند.

گوگل بیش از ۲٫۶ میلیون دلار به شعبه‌ی رادیویی شرکت آی‌هارت‌مدیا و تقریباً دو میلیون دلار به ۱۱ شبکه‌ی رادیویی کوچک‌تر پول داد تا تبلیغاتی فریبنده برای پیکسل ۴ انجام دهند. گوگل متن دقیق تبلیغات را تهیه کرد و به برنامه‌های رادیویی داد تا میزبان برنامه متن را بخواند.

کن پکستون در بیانیه‌ای می‌گوید: «اگر گوگل به‌دنبال تبلیغ در تگزاس است، بهتر است که ادعاهایش حقیقت داشته باشد. در این پرونده، گوگل ادعاهایی مطرح کرد که به‌طور واضح غلط بودند و توافق‌نامه‌ی ما گوگل را به‌دلیل دروغ‌گویی به تگزاسی‌ها به‌منظور کسب درآمد، مسئول می‌کند.»

بیشتر بخوانید  پیوستن انویدیا به جمع شرکت‌های تریلیون دلاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *