10 راه برای تشخیص پروژه‌های خوب و بد کریپتو

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

دنیای کریپتو می‌تواند مکانی پرریسک و ترسناک برای ماجراجویی‌های مالی باشد. در چنین فضایی تشخیص یک پروژه خوب از یک پروژه بد می‌تواند حسابی به شما کمک کند.

در اینجا 10 نکته ساده و مهم را به شما می‌گوییم تا بتوانید هر چه بهتر خوب یا بد بودن یک پروژه را مشخص کنید.

کاربردی‌بودن؛ عامل تمایز یک پروژه

کاربرد یک پروژه کریپتو می‌تواند عامل اصلی تفاوت بین یک موفق یا ناموفق باشد. دلیل این امر این است که طول عمر یک پروژه را کارآمدی و به کار آمدن آن مشخص می‌کند. بدون هدف و ارزش، تقاضا برای یک پروژه به طور طبیعی کاهش خواهد یافت و در نهایت چشم‌باز می‌کنید و می‌بینید پروژه ممکن است وجود نداشته باشد، به خصوص زمانی که شرایط سخت شود و زمستان کریپتو از راه برسد.

درصد سهم نهنگ‌ها در توزیع دارایی؛ به داده‌ها اهمیت بدهید

فرض کنید یک پروژه را پیدا کرده‌اید و 80 درصد توکن‌ها در اختیار 100 دارنده اول پروژه هستند. در این صورت این احتمال وجود دارد که نهنگ‌ها اکثریت را در اختیار داشته باشند و در نتیجه به راحتی بتوانند قیمت را دست‌کاری کنند. چنین پروژه‌ای صرفاً می‌تواند یک تور برای جذب سرمایه اندک شما به نفع نهنگ‌ها باشد.

بازاریابی؛ عنصری ضروری

توجه عمومی به یک پروژه مطمئناً یک جنبه مهم است. در نتیجه بازاریابی در هر بخش پروژه مورد نیاز است، چه سرمایه‌گذاری، چه ایجاد تعامل یا ساختن یک جامعه کاربری یا حتی ساخت یک محصول. پس به قدرت بازاریابی پروژه دقت کنید و البته به تنهایی به آن اعتماد نکنید. تمام اخبار پروژه را نیز دنبال کنید.

بیشتر بخوانید  سامسونگ از گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ رونمایی می‌کند

توزیع توکن؛ به اعداد نگاه کنید

برای اینکه یک پروژه اعتماد سرمایه‌گذاران بالقوه را جلب کند، توزیع توکن درست ضروری است. توزیع ضعیف توکن‌ها می‌تواند منجر به تمرکز توکن‌ها، عدم تمرکززدایی، تضاد منافع، قدرت‌گرفتن نهنگ‌ها، دست‌کاری بازار و در نهایت کمبود نقدینگی شود. این مسائل می‌توانند اعتبار پروژه را به طور قابل توجهی تضعیف کنند، مانع رشد و پذیرش آن شوند.

توکنومیک؛ مسئله‌ای مهم

عرضه، تقاضا، توزیع و طول عمر؛ همه اینها و موارد دیگر می‌توانند به عنوان بخش توکنومیک یک پروژه قرار گیرند. به همین ترتیب، همه این‌ها می‌توانند به ما بگوید پروژه از نظر توکنومیک چه طور است. پس به اعداد نگاه کنید و ببینید درباره آینده بلندمدت پروژه چه می‌گویند.

جامعه کاربری؛ کلیدی و تعیین‌کننده

یک جامعه کاربری قوی می‌تواند تقریباً به هر پروژه ارزشی زیاد و مطلق اضافه کند، زیرا کاربران ستون فقرات پروژه را فراهم می‌کنند و ثبات، تعامل و اعتمادی را که پروژه‌ها به شدت دنبال آن است مهیا می‌کند.

جامعه کاربری ضعیف می‌تواند به شما بگوید که یک پروژه آینده‌ای ندارد. در مقابل جامعه کاربری قوی می‌تواند ضعف‌های پروژه را به مرور کشف و رفع کند.

تیم پروژه؛ پای چه کسی در میان است؟

همه‌جا تیم قوی می‌تواند ارزش یک پروژه را زیاد کند و در پروژه‌های کریپتو هم همین‌طور است. تیم می‌تواند پتانسیل موفقیت را تعیین کند. ترکیبی از استعداد و تجربه می‌تواند شانس طول عمر یک پروژه را تضمین و همچنین می‌تواند به ایجاد اعتماد و جذب سرمایه در مراحل مختلف کمک کند.

نقشه راه: نشانی از آینده

همه ما می‌دانیم که وقتی گم می‌شویم یک نقشه چقدر کمک‌کننده است. همین مسئله درباره پروژه کریپتو صادق است. رودمپ خوب نشان از پروژه خوب است. اما مهم‌تر از رود مپ خوب عمل به آن است.

بیشتر بخوانید  این گوشی صاحب بزرگ‌ترین شکست صنعت موبایل در تاریخ بود

اگر ضرب‌الاجل‌ها یا وعده‌ها رعایت نشود، نه تنها بر سرمایه‌گذارها اثر منفی خواهد گذاشت، بلکه گسترش پروژه و اعتماد به آن نیز از بین می‌رود. اینکه آیا نقشه راه دنبال شده و اهداف محقق شده‌اند یا خیر نقشی مهم در تعیین ارزش یک پروژه دارد. اگر در پروژه‌ای هستید که به نقشه راه وفادار نیست حتماً درباره آن دوباره فکر کنید.

آدرس‌های فعال

تعداد آدرس‌های فعال در یک پروژه ارز دیجیتال می‌تواند اطلاعات حیاتی را به شما ارائه دهد. آدرس‌های فعال تعداد آدرس‌های منحصربه‌فردی را نشان می‌دهند که در یک بازه زمانی خاص، تراکنش‌هایی را در یک شبکه بلاک‌چین خاص ارسال یا دریافت کرده‌اند. هرچه تعداد آدرس‌های فعال بیشتر باشد، پروژه فعال‌تر است و آینده بهتری در انتظار آن است.

تعداد کم آدرس‌های فعال می‌تواند نشان‌دهنده عدم علاقه یا اعتماد باشد و مشکلی را در پروژه نشان دهد. پس دوباره به داده‌ها اعتماد کنید و با یک چک کردن آدرس‌های فعال یک پروژه خیال خود را راحت کنید.

لیست شدن در صرافی‌های قدیمی

پروژه‌های کریپتو از اینکه در معرض دید عموم قرار و در دسترس قرار بگیرند استقبال می‌کند. این دقیقاً همان کاری است که فهرست شدن در صرافی انجام می‌دهند. هر چه یک توکن در صرافی‌های بیشتری در دسترس باشد، احتمال موفقیت آن بیشتر می‌شود. پس نگاه کنید که یک پروژه در چه صرافی‌هایی لیست شده یا قرار است لیست شود.

به طور مثال لیست شدن یک پروژه در بایننس که صرافی معتبری در دنیای کریپتو است، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که آن پروژه پتانسیل‌های خوبی دارد. البته توجه داشته باشید که صرفاً لیست شدن در صرافی‌های زیاد معیار ارزش نیست، اما تنوع صرافی نیز نکته جالب‌توجه است.

بیشتر بخوانید  5 شرکت جذاب هوش مصنوعی برای سرمایه‌گذاری

جمع‌بندی

به طور کلی هنگام تصمیم‌گیری درباره خوب یا بد بودن یک پروژه، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و اینها فقط 10 نکته هستند که به اعتقاد ایرانی متا می‌توانید با دقت در آن‌ها به فرایند مشخصی در شیوه تصمیم‌گیری خود برای شناخت پروژه‌های خوب از بد برسید.

عوامل دیگری مانند اسپانسرها، چهره‌های حامی، موج‌های رسانه‌ای، ترندهای دنیای کریپتو یا ترندهای دنیای واقعی نیز می‌توانند به شما در شناخت یک پروژه خوب برای سرمایه‌گذاری کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *