بررسی تعداد بیت‌کوین در اختیار دولت آمریکا و تاثیر آن بر بازار

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

این روزها، لیست نهنگ‌های بیت‌ کوین که هولدرهای بزرگی چون شرکت مایکرواستراتژیِ مایکل سیلور و مدیرعامل بایننس، چانگ‌پنگ ژائو را در برمی‌گیرد، دولت ایالات متحده را هم شامل می‌شود. این موضوع نگرانی‌هایی را در مورد قدرت یک نیروی متمرکز و مشخص در عرضه و کاهش قیمت BTC ایجاد کرده است. در این مطلب به این سوال پاسخ می‌دهیم که دولت آمریکا چه تعداد بیت کوین دارد و از کجا بدست آورده است.

به گزارش د بلاک، در حال حاضر می‌دانیم که دولت آمریکا بیش از ۵۰٬۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارد که این عدد را طی تحقیقات روی پرونده پلتفرم سیلک رود (Silk Road) که در فضای دارک وب فعالیت‌های غیرقانونی داشت، کشف و ضبط کرد. علاوه بر ان تعداد نامشخصی BTC از پرونده‌های مختلف قضایی کشف و ضبط شده است.

گفتنی است، فعالان بازار با هدف کشف هرگونه نشانه‌ای از جابجایی کوین‌ها، اندوخته‌های دولت را تحت رصد دقیق خود قرار داده‌اند.

در حالی که واضح است مایکرواستراتژی (Microstrategy) و دیگر نهنگ‌ها به ظاهر مایلند بیت‌کوین‌های خود را هولد کنند، قصد و نیت دولت آمریکا در مورد اندوخته‌های خود و تاثیر کلی موضع‌گیری آنها بر بازار مشخص نیست.

این موضوع و عدم قطعیت‌های پیرامون آن قبلا باعث نگرانی‌هایی در بین اهالی بازار شده بود. برای مثال، ماه گذشته، خطای یک پلتفرم رصد بلاکچین در ارائه اطلاعات، باعث شد بازار به اشتباه فکر کند که بیت کوین‌هایی که در اختیار دولت آمریکا است در حال جابجایی است. اما کاشف به عمل آمد که اصلا چنین اتفاقی رخ نداده است. با این حال، بازار تا مدتی درگیر این موضوع بود و به آن واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید  افزایش بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا و تأثیر آن بر قیمت بیت‌کوین

این روزها، چنین موضوعاتی در میان فعالان بازار مورد بحث قرار گرفته است.

گوردون گرانت (Gordon Grant) رئیس پلتفرم معاملاتی جنسیس تریدینگ (Genesis Trading) اظهار داشت:

بازیگران بازار رصد شاخص‌های آماری قوی و معتبر «فروش» را آغاز کرده‌اند و به همین ترتیب شروع به تخمین زمان و نحوه عملکرد نهنگ‌ها را کرده‌اند.

در واقع، دولت ایالات متحده در میان فعالان بازار در سراسر این فضا، می‌تواند مهم‌ترین آنها در نظر گرفته شود. وی افزود:

به دلیل طراحی خاص بلاکچین، رصد جابجایی‌هایی این اندوخته‌های متمرکز بسیار راحت‌تر از رصد سایر اندوخته‌های دولتی است که حتی اگر از نظر اندازه با یکدیگر قابل قیاس باشند، تقریبا قابل رصد نیستند. از این رو، تحرکات اندوخته‌های بیت کوین دولت آمریکا به دقت رصد می‌شود.

با توجه به اینکه مقامات دولت امریکا قادر هستند دارایی‌های خود را به طور انبوه به فروش برسانند و بازار را دستکاری کنند، حجم عظیم دارایی‌ آنها، جابجایی آنها آن را به یک اتفاق نگران کننده تبدیل کرده است.

دو نفر از منابع آگاه به The Block گفته‌اند که دولت آمریکا برای فروش بیت کوین‌های خود از صرافی کوین بیس (Coinbase) استفاده می‌کند و سایر شرکت‌های صنعت علاقه‌مند هستند که در این امر با این صرافی رقابت کنند. کوین بیس از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرد.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *