انتشار طرح مفهومی هدست واقعیت افزوده اپل

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مراسم WWDC ۲۰۲۳ روز دوشنبه پنجم ژوئن (۱۵ خرداد ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرانی متا، زومیت نوشت: اپل روز دوشنبه در رویداد WWDC از هدست واقعیت‌ مجازی/واقعیت افزوده‌ی خود موسوم‌به Reality Pro رونمایی خواهد کرد؛ محصولی که طی سال‌های اخیر شایعات و گزارش‌های زیادی درمورد آن منتشر شد. اکنون طرح مفهومی جدیدی از هدست موردانتظار اپل دردسترس قرار گرفته است.

درواقع طرح مفهومی جدید هدست Reality Pro اپل براساس شایعات و پتنت‌های اخیر این محصول آماده شده است.

حدود دوسال قبل، The Information گزارش کاملی درمورد جزئیات طراحی نمونه‌ی اولیه‌ی هدست اپل ارائه داد و رندری از این محصول منتشر شد. رندر مذکور طی ماه‌های اخیر در بسیاری از خبرهای مرتبط با هدست Reality Pro مورد استفاده قرار گرفته و قطعاً بسیاری از ما از دیدن آن خسته شده‌ایم.

رندر The Information از هدست واقعیت ترکیبی اپل
رندر The Information از هدست واقعیت ترکیبی اپل

اکنون شایعات و گزارش‌های اخیر به ما کمک می‌کند تصویری واضح‌تر و دقیق‌تر از هدست Reality Pro اپل به‌دست آوریم. انتظار می‌رود این محصول از قاب آلومینیومی بهره ببرد و بخش جلوی آن به شیشه‌ی خمیده مجهز شود. بسیاری از منابع می‌گویند این هدست از ظاهری شبیه عینک‌های اسکی بهره خواهد برد و بنابراین انتظار می‌رود دستگاهی سبک با فرم‌فکتور کوچک باشد.

طرح مفهومی جدید Reality Pro نشان می‌دهد این محصول یک دکمه‌ی فیزیکی در سمت چپ و یک دکمه‌ی چرخان موسوم‌به Reality Dial در سمت راست خواهد داشت. گفته می‌شود دکمه‌ی Dial برای جابه‌جایی بین نماهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مورد استفاده قرار خواهد گرفت و دکمه‌ی کناری احتمالاً برای عملکردهای نرم‌افزاری درنظر گرفته شده است.

هدست واقعیت ترکیبی اپل همچنین به مجموعه‌ای از حسگرها و دوربین‌ها مجهز خواهد بود که به طرز ماهرانه‌ای در دل قاب و پشت پنل جلویی آن پنهان شده‌اند.

بیشتر بخوانید  ایلان ماسک برای مبارزه با زاکربرگ خودش را به خانه او دعوت کرد!

به‌نطر می‌رسد بند هدست Reality Pro وزن بسیار کمی خواهد داشت و از طراحی یک‌تکه بهره خواهد برد. در واقع تنها روش باز کردن بند این محصول، ازطریق گیره‌ی تعبیه‌شده در لبه‌ی سمت چپ خواهد بود.

9to5Mac می‌نویسد، Reality Pro به باتری داخلی مجهز نخواهد بود و کاربران باید همیشه بسته‌ی باتری متصل به هدست را باخود حمل کنند. علاوه‌براین گیره‌ای در لبه‌ی سمت‌ راست دستگاه وجود دارد که به عنوان شارژر عمل می‌کند و احتمالاً عملکردی شبیه شارژر اپل واچ دارد.

طبق شایعات اخیر، نمایشگرهای Reality Pro ازجمله جذاب‌ترین ویژگی‌های این محصول هستند. راس یانگ می‌گوید این هدست به دو صفحه‌نمایش ۱٫۴ اینچی microOLED با وضوح 4K و روشنایی ۵۰۰۰ نیت مجهز خواهد شد.

فقط چند روز دیگر تا WWDC ۲۰۲۳ باقی مانده و بسیاری از علاقه‌مندان به فناوری، بی‌صبرانه منتظر آغاز این رویداد جذاب هستند. این مراسم در تاریخ پنجم ژوئن (۱۵ خرداد ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *