پیش‌بینی یک تحلیلگر بازار از افزایش درآمد مایکروسافت با هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۷

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مایکروسافت در تلاش است تا برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به پلتفرم و محصولات خود اضافه کند.

به گزارش ایرانی متا، دیجیاتو نوشت: «کرک ماترن» تحلیلگر Evercore ISI در یادداشت تحقیقاتی پیش‌بینی می‌کند که درآمد مایکروسافت به واسطه برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۷ درحدود ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند.

این تحلیلگر بازار می‌گوید ارزش سهام مایکروسافت نیز به واسطه استفاده بیشتر از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی جهش چشمگیری خواهد داشت. کرک ماترن پیش بینی می‌کند ارزش سهام این شرکت از ۳۳۷ دلار با رشد حدود ۲۰ درصدی به حدود ۴۰۰ دلار خواهد رسید. بعد از انتشار این تحلیل ارزش سهام مایکروسافت حدود ۰.۶ درصد افزایش پیدا کرده و به ۳۳۴.۶۸ دلار رسید.

افزایش ۱۰۰ میلیارد دلاری درآمد مایکروسافت به واسطه استفاده از هوش مصنوعی

مایکروسافت در تلاش است تا برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به پلتفرم و محصولات خود اضافه کند و از طریق نوآوری‌های این حوزه بتواند به دستاوردهای خوبی دست پیدا کند. شواهد اولیه نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد رویکرد تهاجمی در این زمینه در پیش بگیرد و همین استراتژی می‌تواند دستاوردهای مالی بسیاری برای مایکروسافت به دنبال داشته باشد.

همانطور که گفته شد «کرک ماترن»، تحلیلگر Evercore ISI در یادداشتی تحقیقاتی اعلام کرده که افزودن هوش مصنوعی به مجموعه محصولات و پلتفرم‌های مایکروسافت می‌تواند جهش ۱۰۰ میلیارد دلاری درآمد برای این شرکت به همراه داشته باشد.

بی‌شک هوش مصنوعی می‌تواند دستاوردهای زیادی به همراه داشته باشد و مایکروسافت نیز در همین مسیر گام برمی‌دارد. همین مسیر می‌تواند به افزایش درآمد شرکت منجر شود.

بیشتر بخوانید  هشدار ایلان ماسک به سرمایه‌گذاران درباره ارزهای دیجیتال

کرک مارتن در یادداشت خود به این موضوع اشاره کرده که مایکروسافت از سه طریق درآمدی افزایشی از هوش مصنوعی ایجاد می کند. او معتقد است که این شرکت با افزودن نرم افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در نرم افزارهای خود از جمله آفیس و بخش‌های مربوط به کسب وکار می‌تواند کسب درآمد کند.

همچنین از زاویه دیگری با افزایش تقاضا برای رایانش ابری، مایکروسافت می‌تواند تجارت ابری شرکت را بهبود ببخشد. در نهایت به عنوان سومین مورد، مایکروسافت با پتانسیل بینگ می‌تواند سهم بیشتری را در بازار موتورهای جستجو از آن خود کند.

حال باید دید تحلیل‌های کرک مارتن تا چه اندازه به واقعیت می‌پیوندد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *