اطلاعاتی تازه از هدست واقعیت مجازی Reality Pro اپل

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

آن‌چنان که از اخبار به نظر می‌رسد اپل روز دوشنبه، 5 ژوئن، اولین دسته محصول جدید خود را پس از سال‌ها معرفی خواهد کرد و به طیف گسترده محصولات خود دسته‌ای کاملا جدید در حوزه واقعیت مجازی را اضافه خواهد کرد. به باور بسیاری این اتفاق باعث تغییر معادلات واقعیت مجازی و متاورس خواهد شد.

حالا راس یانگ، تحلیلگر معتبری که در زمینه نمایشگرها تخصص دارد، ادعا می‌کند که اطلاعات قابل توجهی از رونمایی‌هایی پیش روی اپل دارد و این اطلاعات را در مجموعه‌ای از توییت‌ها منتشر کرده است.

او با اشاره به هدست اپل می‌گوید: مشخصات Micro OLED برای هدست AR/VR اپل: 1.41 اینچ در مورب 4000 PPI > 5000 نیت روشنایی”.

به گفته این افشاگر تراکم پیکسلی این صفحه‌نمایش‌ها 4000 است که به طرز شگفت‌انگیزی بالا است. به خاطر داشته باشید که تراکم پیکسلی آیفون 14 پرو 568ppi است. این همان وضوحی است که توسط Micro OLED ممکن شده است. در توییت بعدی خود، یانگ می‌گوید که این بدان معناست که شما با هر چشم خود یک تصویر با وضوح 4k می‌بینید.

وضع روشنایی هم عالی است؛ بیش از 5000 نیت. ظاهرا این میزان حداکثر روشنایی است و فقط برای محتوای HDR به کار می‌رود، اما تصاویر HDR در همه هدست‌های VR یافت نمی‌شود.

البته طبعا از روشنایی برای خیره کردن یا کور کردن کاربر استفاده نمی‌شود بلکه برای ایجاد سطحی استثنایی از کنتراست و ایجاد تصاویر HDR  استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، نمایش جزئیات در آسمان روشن و سایه‌روشن‌ها کیفیت خاصی خواهد داشت.

در گزارش دیگری که در The Information منتشر شده است، توضیح داده شده است که چگونه طراحی منحصر به فرد با شیشه منحنی با لبه‌های پیچیده شده در قاب آلومینیومی صاف که کمی ضخیم‌تر از آیفون به نظر می‌رسد باعث ایجاد چالش‌های بی‌سابقه‌ای در طراحی شده است.

بیشتر بخوانید  متاورس شیبا مورد توجه اهالی هالیوود قرار گرفت

البته هنوز چیزهای زیادی برای فاش شدن وجود دارد. مثلا هدست واقعیت مجازی اپل واقعا چه شکلی خواهد بود – فراتر از توضیحات مطرح شده در گزارش‌ها است؟ چقدر هزینه دارد آیا واقعا باید منتظر یک محصول 3000 دلاری باشیم یا اپل قیمت کم‌تری مدنظر دارد؟ اپل دقیقا از ما می‌خواهد که برای چه کاری از هدست واقعیت مجازی آن استفاده کنیم؟ اپل صرفا دنبال بهبود تجربه اینترنت سه‌بعدی است یا چشمی هم به متاورس دارد؟ آیا محصول از همه رقبای خود بهتر خواهد بود؟ و آیا ورود هدست به معنای علاقه بیشتر اپل به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *