تاثیر ۵ اتفاق مهم اقتصاد کلان در قیمت بیت‌کوین

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

در هفته آینده اقتصاد کلان با اتفاقات مهمی رو بروست که می‌تواند بر قیمت بیت کوین اثر بگذارد. ناظران بازار تحولاتی از قبیل سخنرانی جروم پاول، اعلام آمار GDP و PCE را به طور خاص زیر نظر دارند.

به نقل از کوین‌گیپ، بیت کوین و بازار کریپتو هفته بسیار خوب و صعودی را پشت سر گذاشته‌اند. قیمت بیت کوین در هفت روز گذشته ۱۴.۵٪ رشد کرد و به بالاترین سطح سالانه ۳۱,۴۳۲ دلار رسید. همچنین مارکت کپ ۱۰.۷٪ افزایش یافت.

بعد از انتشار خبر اقدام شرکت بلک‌راک (BlackRock) برای راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین بازار کریپتو وارد روندی صعودی شد و به تثبیت قیمت در بازار سهام آمریکا توجهی نشان نداد. با این حال، باید دید که آیا این روند صعودی می‌تواند ادامه پیدا کند یا نیروی خریداران به اتمام رسیده است.

در هفته آینده پنج اتفاق مهم رخ می‌دهد که می‌تواند بازار کرپیتو را دچار نوسان کند. ناظران بازار علاوه بر داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی و تورم آمریکا، باید سخنرانی‌های مقامات بانک مرکزی و رویدادهای اقتصادی مربوط به منطقه اروپا را هم دنبال کنند. لیست این اتفاقات و زمان دقیق آن‌ها در ادامه ارائه شده است.

۲۶ ژوئن (۵ تیر): آغاز عرضه اوراق خزانه‌داری

کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، رییس بانک مرکزی اروپا، قرار است در ساعت ۲۱:۰۰ روز دوشنبه در نشست «2023 ECB» درمورد سیاست‌های پولی و چالش‌های تورمی منطقه یورو سخنرانی کند.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده هم عرضه اوراق قرضه ۳ ماهه و ۶ ماهه و ۲ ساله خزانه‌داری را در این تاریخ آغاز می‌کند. عرضه این اوراق می‌تواند باعث جمع شدن نقدینگی از بازارها شود و به بازار دارایی‌های پرریسک فشار وارد کند.

بیشتر بخوانید  معرفی دلارمون (Dollar Moon) و نحوه کار با آن

۲۷ ژوئن (۶ تیر): داده‌های بازار مسکن آمریکا

مقامات بانک مرکزی اروپا در مجمع «2023 ECB» درمورد بانک مرکزی این منطقه و چشم‌انداز سیاست‌های پولی و تلاش آن برای رساندن تورم به هدف موردنظر خود سخنرانی خواهند کرد.

در ساعت ۱۷:۳۰ هم داده‌های مربوط به فروش خانه در آمریکا در ماه مه (اردیبهشت) از سوی اداره سرشماری این کشور منتشر می‌شود. طبق پیش‌بینی‌های موجود، تعداد این خانه‌ها ۶۷۰,۰۰۰ عددخواهد بود.

۲۸ ژوئن (۷ تیر): سخنرانی جروم پاول

جروم پاول (Jerome Powell)، رییس فدرال رزرو ایالات متحده، در ساعت ۱۷:۰۰ روز چهارشنبه درمورد سیاست‌های پولی آمریکا سخنرانی خواهد کرد. همان طور که پیش از این گزارش دادیم، فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئن (خرداد) افزایش نداد؛ اما پاول اعلام کرد که افزایش مجدد نرخ بهره تا انتهای سال ۲۰۲۳ یکی از گزینه‌های پیش روی فدرال رزرو است. گفتنی است که برآورد «CME FedWatch Tool» افزایش مجدد نرخ بهره در ماه جولای را ۷۲٪ محتمل می‌داند.

علاوه بر این، در انتهای این روز هم فدرال رزرو نتایج بررسی خود در مورد وضعیت نقدینگی و انعطاف‌پذیری مالی بانک‌ها را منتشر خواهد کرد.

۲۹ ژوئن (۸ تیر): روز دوم سخنرانی جروم پاول

جلسه سخنرانی جروم پاول در مورد وضعیت اقتصاد آمریکا ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۸ تیر ادامه خواهد یافت.

همچنین آمار رشد فصل به فصل GDP در آمریکا ساعت ۴ بعد از ظهر همین روز منتشر می‌شود.

۳۰ ژوئن (۹ تیر): انتشار آمار PCE

روز جمعه اهمیت زیادی برای سرمایه‌گذاران دارد؛ زیرا در ساعت ۱۶:۰۰ این روز شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) ایالات متحده که برای فدرال رزرو به‌عنوان شاخص ترجیحی نرخ تورم عمل می‌کند، منتشر می‌شود. این شاخص احتمالا نشان می‌دهد که فشار قیمت‌ها در ماه می (اردیبهشت) اندکی کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید  ارزش بیت‌کوین 2 درصد کاهش یافت

داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی بریتانیا هم در ساعت ۹:۳۰ صبح این روز منتشر می‌شود و به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا چشم‌انداز اقتصادی این کشور را در بحبوحه افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره آن در هفته گذشته ارزیابی کنند.

علاوه بر این، روز جمعه اهمیت زیادی برای بازار کریپتو دارد؛ چراکه در این روز بیشتر از ۱۴۵,۰۰۰ قرارداد آپشن بیت کوین با ارزش فرضی ۴.۵ میلیارد دلار منقضی می‌شود. همچنین ناحیه بیشترین زیان (Max Pain) – قیمتی که در آن معامله‌گران بازار آپشن کریپتو با بیشترین زیان مواجه می‌شوند – در محدوده ۲۵,۰۰۰ دلار قرار دارد. قیمت بیت کوین در زمان نگارش این مطلب ۳۰٬۲۱۶ دلار است.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *