مدیرعامل اینتل: انویدیا رهبر بازار هوش مصنوعی است

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

به گفته پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، انویدیا رهبر بازار هوش مصنوعی است.

پت گلسینگر مدیرعامل اینتل در مصاحبه‌ با یاهو فاینانس خاطرنشان کرد بازار رایانه‌های شخصی درحال بهبود است و می‌توان انتظار فصل‌های بهتری را در آینده داشت. اینتل پس‌ از چندین ماه کاهش درآمد، در سه‌ماهه‌ی مالی دوم سال ۲۰۲۳ بار دیگر به سودآوری رسیده و تحولات مثبت در بخش مشتریان عادی و مشتریان مراکز داده به افزایش درآمد این شرکت کمک کرده‌اند.

من واقعاً فکر می‌کنم در این مرحله سختی‌ها را پشت‌ سر گذاشته‌ایم. به‌هر حال دید بسیار خوبی به سه‌ماهه‌ی مالی سوم ۲۰۲۳ داریم زیرا واقعاً آینده‌ای خوش‌بینانه‌تر را نشان می‌دهد. به تیم خود بسیار افتخار می‌کنیم و سه‌ماهه‌ی مالی دوم نیز واقعاً آمار خوبی به‌دست آورده‌ایم.
– پت گلسینگر، اینتل

پت گلسینگر همچنین به محصولاتی مثل نسل پنجم Emerald Rapids اشاره کرد که طبق پیش‌بینی‌ها در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ از راه خواهد رسید و این درحالی‌ است که برای سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده بود. او همچنین به پردازنده‌های سری Meteor Lake اشاره کرد که می‌تواند به رشد درآمد این شرکت کمک کند.

مدیرعامل اینتل با توجه به رشد سریع اکوسیستم‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی و پیشرفت‌هایی که در این زمینه به تراشه‌های سری Core Ultra اضافه شده، رایانه‌های شخصی مجهز به تراشه‌های Meteor Lake را به‌عنوان کامپیوترهای شخصی هوش مصنوعی توصیف کرد.

به‌نظر می‌رسد گلسینگر موفقیت‌های انویدیا در حوزه‌ی هوش مصنوعی را از نزدیک زیرنظر دارد و تیم سبز را به‌عنوان رهبر کنونی فضای هوش مصنوعی تصدیق می کند. او می‌گوید انویدیا در این بازار کارهای بزرگی انجام داده و برای رسیدن به جایگاه کنونی خود تلاش زیادی انجام داده است.

بیشتر بخوانید  قدرت خارق‌العاده هوش مصنوعی GPT-4

قضای هوش مصنوعی درمقایسه‌با مراکز داده‌ی سنتی و بازارهای مشتریان عادی، نسبتاً جدید است و بنابراین باید دید صنعت در سال‌های آينده چگونه درگیر این بخش خواهد شد. به‌هر حال شکی نیست انویدیا در جایگاه نخست این بازار قرار دارد و اینتل و AMD تلاش می‌کنند به همان سطح از موفقیت دست یابند.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *