گوشی‌های اقتصادی آینده سامسونگ قابلیت رهگیری پرتو خواهند داشت

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
با استفاده از معماری AMD RDNA در تراشه‌های اگزینوس، گوشی‌های اقتصادی آینده‌ی سامسونگ احتمالا با قابلیت Ray-Tracing عرضه خواهند شد.
به گزارش ایرانی متا به نقل از زومیت، سامسونگ از سال‌ها قبل سعی دارد تراشه‌های سری اگزینوس را بهبود دهد. این سیستم-روی-چیپ‌ها (SoC) نسبت‌به رقبا عملکرد ضعیف‌تری دارند و به‌همین دلیل بسیاری از کاربران سامسونگ در سرتاسر جهان گزارش‌هایی درمورد قدرت پردازشی ضعیف‌تر گوشی‌های مجهز به تراشه‌های اگزینوس نسبت‌به گوشی‌های مجهز به سیستم-روی-چیپ‌های اسنپدراگون مطرح کرده‌اند. به‌هرحال غول فناوری کره‌ی جنوبی همچنان به توسعه‌ی تراشه‌های اختصاصی اگزینوس ادامه می‌دهد و طبق شایعات اخیر احتمالاً قابلیت جذاب رهگیری پرتو (Ray-Tracing) را در نسخه‌های رده‌پایین این پردازنده‌ها ارائه خواهد داد.

رهگیری پرتو، یکی از کاربردی‌ترین فناوری‌های گرافیکی سال‌های اخیر محسوب می‌شود و حالا کم‌کم راه خود را به گوشی‌های هوشمند نیز باز کرده است. اگزینوس ۲۲۰۰، اولین سیستم-روی-چیپ اختصاصی سامسونگ بود که با گرافیک RDNA 2 AMD عرضه شد و طبق گزارش‌های اخیر این ویژگی احتمالاً به تراشه‌های رده‌پایین بعدی شرکت کره‌ای نیز راه پیدا خواهد کرد.

به گزارش WccfTech، اضافه شدن پشتیبانی از رهگیری پرتو روی تراشه‌های پایین‌رده‌ی اگزینوس خبر بسیار خوبی برای همه‌ی گوشی‌های سری گلکسی A است زیرا این خانواده از محصولات سامسونگ، فروش بسیار بالایی دارند و بسیاری از آن‌ها با تراشه‌های اگزینوس عرضه می‌شوند. اکنون اضافه شدن پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند به گوشی‌های اقتصادی این شرکت می‌تواند محصولات مورداشاره را به گزینه‌های جذاب‌تری برای اکثر خریداران تبدیل کند.

البته درحال‌حاضر نمی‌توان با اطمینان گفت سامسونگ پشتیبانی از رهگیری پرتور را به نسخه‌های رده‌پایین تراشه‌های اگزینوس اضافه خواهد کرد یا خیر. به‌هرحال اگر چنین اقدامی نهایی شود، قطعاً سایر شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه باید به‌فکر افزایش توان گرافیکی محصولات خود باشند.

بیشتر بخوانید  سامسونگ مشغول توسعه یک سیستم هوش مصنوعی بزرگ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *