تاثیر کاهش سپرده‌گذاری در بانک‌های آمریکا بر بیت‌کوین

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

بر اساس تازه‌ترین داده‌ها، سپرده‌گذاری در بانک‌های آمریکا، برای اولین بار در دو سال گذشته به کمتر از 17 تریلیون دلار رسیده است. اتفاقی که می‌تواند به معنای توجه بیشتر مردم به ارزهای دیجیتال و بیت کوین باشد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که با آغاز بحران بانکی در آمریکا، بیشتر سرمایه‌گذاران انتقال سرمایه از بانک‌ها به بیت کوین را یک گزینه جدی خود در نظر گرفته‌اند.

کاهش سپرده‌گذاری در بانک‌های آمریکا

به نقل از کوین گیپ، یکی از محتمل‌ترین دلایل برای کاهش سپرده‌گذاری در بانک‌های آمریکا می‌تواند سقوط دومینو وار بانک‌های این کشور در سال 2023 باشد. در 5 ماه گذشته، بانک‌های بزرگی مانند سیلیکون ولی، سیلورگیت، سیگنچر و فرست ریپابلیک همگی سقوط کرده‌اند و سپرده‌گذارهای زیادی را بدون دسترسی به سرمایه‌های خود رها کرده‌اند.

در رابطه با سیلیکون ولی، بیشتر سبد سرمایه‌گذاری این پلتفرم اوراق خزانه‌داری و وام‌های مسکن بود که با افزایش نرخ بهره از سمت فدرال رزرو، ارزش آن‌ها کاهش یافت. این اتفاق به ترس میان سپرده‌گذارانی منجر شد که بیشتر آن‌ها استارت آپ‌های حوزه فناوری بودند. در پی این اتفاق، شاهد برداشت سریع سرمایه از بانک و درنتیجه سقوط آن بودیم.

سیگنچر و فرست ریپابلیک نیز به دلیل درصد بالای سپرده‌های بیمه نشده و همچنین سرمایه‌گذاران بزرگ و ثروتمند سقوط کردند. درنهایت ارزش سرمایه‌های این مشتریان از دارایی‌های بیمه شده توسط شرکت بیمه سپرده‌گذاری فدرال بیشتر شده بود. از دیگر مواردی که می‌تواند سقوط بانک‌ها و کاهش سپرده‌گذاری‌های بانکی را به همراه داشته باشد، افزایش نرخ تورم است.

در یک سال گذشته، تورم یکی از نگرانی‌های مهم اقتصاد آمریکا بوده است. در حالی که در چند ماه اخیر به نظر تورم کمی کاهش داشته اما هنوز با هدف 2 درصدی فاصله زیادی دارد. برای کنترل تورم، فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش داده است. حرکتی که به کاهش تورم کمک کرده اما در عین حال بر سپرده‌گذاری بانکی در آمریکا نیز تأثیر بسزایی گذاشته است.

بیشتر بخوانید  بهترین شبکه بلاکچین برای انتقال ارز دیجیتال تتر کدام است؟

با افزایش نرخ بهره، مردم به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری جایگزین هستند که بتواند سود بیشتری روی سرمایه آن‌ها داشته باشد. بیت کوین در چند وقت اخیر و با توجه به موجودی محدود و ذات غیرمتمرکزش، پوشش خوبی مقابل تورم ایجاد کرده است.

در زمان تورم بالا، سرمایه‌گذاران ممکن است به‌جای سپرده‌گذاری بانکی به خرید بیت کوین روی بیاورند. البته باید توجه داشت که همه چنین دیدی به بیت کوین ندارند و برخی همچنان آن را یک دارایی قمار گونه و بسیار ریسکی می‌دانند.

منبع: فکت کوینز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *