سامسونگ با گوگل ماند؛ بینگ باید منتظر بماند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

به نظر می‌رسد سامسونگ قصد ندارد از Bing به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در مرورگر وب موبایل خود استفاده کند. بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، سامسونگ بررسی داخلی در مورد اینکه آیا این شرکت باید Google را با Bing در مرورگر اینترنتی داخلی خود جایگزین کند یا خیر، متوقف کرده است و قصد دارد مسیر خود را با گوگل ادامه دهد.

مرورگر اینترنت سامسونگ که از پیشروی گوشی‌های سامسونگ نصب شده است، مدت‌هاست که از گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض خود استفاده می‌کند. ماه گذشته اخباری منتشر شد که سامسونگ به دنبال این است تا به خاطر قدرت مایکروسافت در هوش مصنوعی Bing را جایگزین Google کند.

همان‌طور که در ماه گذشته توسط نیویورک‌تایمز گزارش شد، تیم گوگل از اینکه متوجه شدند سامسونگ در حال فکر کوچ به Bing است شوکه شدند. اگر این اتفاق رخ می‌داد درآمد سالانه 3 میلیارد دلاری گوگل از موتوری جست‌وجوی پیش‌فرض بودن سامسونگ به طور کامل از دست می‌رفت.

به گفته وال‌استریت ژورنال، ظاهراً سامسونگ در قامت سازنده گوشی‌های هوشمند فکر می‌کرد که تغییر به Bing اختلال زیادی در تجربه کاربری ایجاد نمی‌کند، زیرا اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند سامسونگ به هر حال از مرورگر داخلی آن استفاده نمی‌کنند. اما اکنون سامسونگ به دلیل نگرانی در مورد چگونگی تأثیر این حرکت بر بازار و البته روابطش با گوگل از این کار منصرف شده است.

ما نمی‌دانیم که چرا سامسونگ در وهله اول می‌خواست به بینگ تغییر مکان دهد، اما ممکن است که گسترش سریع مایکروسافت به هوش مصنوعی در این مورد نقش داشته باشد. با این حال، در هفته‌های اخیر، گوگل تلاش‌های خود را برای قرار دادن ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در موتور جستجوی خود افزایش داده است و ربات چت Bard خود را در دسترس همه افرادی قرار داده است که در لیست انتظار خود نیستند.

بیشتر بخوانید  شاهکار تسلا؛ ساخت خودرو در 45 ثانیه در چین!

این بدان معنا نیست که سامسونگ هرگز به فکر کوچ به Bing نخواهد بود. آن‌طور که وال‌استریت گزارش می‌دهد سامسونگ درها را به روی استفاده از موتور جست‌وجو Bing نبسته است و امکان این وجود دارد که در آینده به دنبال تغییر موتور جست‌وجوی پیش‌فرض خود باشد.

با این خبر باید گفت که خیال گوگل حسابی راحت شد. قراردادی که گوگل با غول فناوری کره‌ی جنوبی یعنی سامسونگ دارد، سالانه ۳ میلیارد دلار برای آن درآمد دارد، اما همه مسئله آن نبود. اگر سامسونگ گوگل را کنار می‌گذاشت شاید این موج به دیگران هم می‌رسید و اپل هم به این مسیر می‌پیوست. اگر اپل نیز روند سامسونگ را در پیش می‌گرفت، درآمد سالانه‌ی گوگل حدود ۲۰ میلیارد دلار کاهش می‌یافت.

به جز این مشکل بزرگ‌تری برای گوگل رخ می‌داد و آن زیر سوال رفتن سلطه نزدیک به دو دهه‌ای گوگل بر بازار جست‌وجو بود، مسئله‌ای که می‌توانست حسابی برای گوگل خطرناک باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *