مراقب باشید سرکل خصوصی توییتر عمومی شد!

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اگر کاربر معمولی سرکل یا همان حلقه‌های خصوصی و سبز توییتر هستید، احتمالاً باید از ارسال مطالبی که نمی‌خواهید توسط عموم مردم دیده شود، دست بردارید. بسیاری از توییتری‌ها گزارش داده‌اند که پست‌های ظاهراً خصوصی سرکل توییتر آنها برای کل مخاطبان توییتر قابل دسترسی است و افکار یا عکس‌های خصوصی‌تر آن‌ها توسط همه قابل مشاهده است.

حداقل از آخر هفته گذشته، کاربران بسیاری در توییتر گزارش داده‌اند که غریبه‌ها می‌توانند توییت‌های خصوصی آنها را بخوانند و حتی لایک کنند. حلقه‌های توییتر برای اولین بار در آگوست سال گذشته رونمایی شد و به کاربران اجازه می‌داد توییت‌هایی را برای مخاطبان محدود و انتخابی پست کنند.

حالا کاربرانی که در این حلقه‌ها نیستند اخیراً می‌توانند گاهی اوقات این توییت‌ها را ببینند و سپس با آنها تعامل داشته باشند. این در حالی است که برخی می‌گویند برای کسانی که آن‌ها را بلاک کرده‌اند هم می‌توانند پیغام بگذارند.

ایان کولدواتر، مهندس امنیت اطلاعات، اسکرین‌شات‌هایی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد چندین نفر که عضوی از سرکل نیستند، می‌توانند توییت‌های سرکل دیگران را بپسندند. حتی اگر قاعده عمومی معمول حفظ اطلاعات خصوصی از شبکه‌های اجتماعی باشد، برخی کاربران توییتر ممکن است محتوای خصوصی را با این تصور غلط ارسال کنند که آن پست‌ها محرمانه نگه داشته می‌شوند.

اما کولدواتر تنها کسی نیست که این موضوع را تأیید می‌کند. مهندس سابق توییچ، تئو براون، نوشت که توانسته است دوستی را که در حلقه او فهرست نشده است، وادار کند که توییتی را که نباید ببیند، لایک کند. آزمایش او نشان داد که چندین نفر که او آنها را دنبال نمی‌کرد، اجازه داشتند پست سرکل را ببینند و لایک کنند.

بیشتر بخوانید  تبدیل ChatGPT به دستیار شیمی

براون دوشنبه به TechCrunch گفت که به نظر می‌رسد توییتر در فیلتر کردن محتوای خصوصی قبل از ارائه آن به کاربران در فیدهای “برای شما” شکست خورده است. او گفت افرادی که حتی آنها را دنبال نمی‌کرد به برخی از توییت‌های حلقه‌های او دسترسی داشتند. توییتر سعی کرده است که بخش «For you» مبتنی بر الگوریتم را به عنوان تنظیمات پیش‌فرض در برنامه قرار دهد، اگرچه توییتر به سرعت این تصمیم را تغییر داد.

BuzzFeed همچنین به نقل از کاربران دیگری گفته که به نظر می‌رسد پاسخ‌های داده شده به توییت‌های سیرکل‌های افراد دیگر نیز در الگوریتم توییتر ظاهر می‌شود. کاربر دیگری گفت که برخی از عکس‌های «مخاطره‌آمیز» که در سرکل او ارسال می‌شود، توسط حداقل یک نفر دیده شده است که او آنها را دنبال نکرده است.

هر تلاشی برای دستیابی به روابط‌عمومی توییتر به بن‌بست خورده است؛ چون بعد از مالیکت ماسک توییتر عملاً روابط‌عمومی ندارد. روز شنبه، تیم مهندسی توییتر اعلام کرد که الگوریتم سایت را پس از اینکه این شرکت در ماه گذشته برخی از کد منبع خود را عمومی کرد، به‌روزرسانی کرده است. طبق گزارش‌ها، این تغییرات باعث شد الگوریتم به پاسخ‌ها و کلیک‌ها بسیار بیشتر اهمیت دهد.

TechCrunch قبلاً گزارش داده بود که کاربران بنر سبز رنگی را که قرار است با توییت سرکل ظاهر شود، مشاهده نکرده‌اند. کاربران اخیراً اشکالات عمده دیگری را نیز در این پلتفرم گزارش کرده‌اند. برخی از کاربران گفتند که توییت‌های آنها از فیدها ناپدید شده است و برخی از مشکلات در سیستم بلاک گفتند.

با این حال، برخی از مشکلات که در ابتدا ایراد فنی به نظر می‌رسید، در واقع اقدامی از سوی توییتر بود! هفته گذشته کاربران مشکلات دسترسی به پیوندهای Substack در توییتر را گزارش کردند، اقدامی که مشخص شد از سوی خود ماسک رخ داده است، درست مثل گرفتن تیک نیویورک‌تایمز یا گذاشتن لوگوی دوج‌کوین به جای توییتر.

بیشتر بخوانید  ماهواره استارلینک در آتش سوخت + عکس

مشکلات فنی توییتر و کمبود نیرو

برخی مشکلات اخیر را محصول سه دور اخراج نیروی ماسک می‌دانند. ماسک در سومین و آخرین موج اخراج‌های خود ده‌ها نفر از بخش‌های مهندسی و فروش، از جمله یکی از مدیران گزارش‌دهی مستقیم که مهندسی کسب‌وکار تبلیغات توییتر را مدیریت می‌کرد را اخراج کرد.

به گزارش ورج، این بدان معناست که مدیرعامل جدید توییتر حداقل سه دور اخراج را انجام داده است. این اتفاق به‌رغم قول او مبنی بر عدم انجام این کار پس از دو دور اخراج‌های بی‌رحمانه در ماه نوامبر رخ داد که دو سوم از 7 هزار و 500 کارمند این پلتفرم را تحت‌تأثیر قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *