اشتباهاتی که شارژ گوشی شما را خالی و باتری را نابود می‌کند!

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

به گفته یک متخصص تعمیر گوشی که تجربه زیادی در تعمیر گوشی‌های قدیمی دارد بسیاری از ما گوشی‌های خود را اشتباه شارژ می‌کنیم.

به گزارش دیلی‌میل روشی که بسیاری از ما تلفن‌هایمان را شارژ می‌کنیم – از جمله شارژ در طول شب یا وصل کردن به شارژر در حین کار – در واقع می‌تواند به باتری آسیب برساند و به طور دائم میزان شارژ گیری باطری گوشی را کاهش دهد.

کوین شارون، مدیر ارشد عملیات نوسازی در Back Market، در صحبت با DailyMail.com هشدار می‌دهد که نباید اجازه بدهیم باتری گوشی نیز کامل تمام شود چون این مسئله هم به گوشی آسیب می‌زند. شارون می‌گوید: رها کردن گوشی در برق یا اجازه دادن به خاموش شدن آن، به سرعت طول عمر باتری شما را کاهش می‌دهد.

شارون گفت که ممکن است برای بسیاری سخت و پیچیده به نظر برسد، اما بسیاری از گوشی‌های جدید گزینه‌ای را برای بهینه‌سازی شارژ ارائه می‌دهند که فشار روی باتری را کاهش می‌دهد.

Charron گفت که انجام این کار در گوشی‌های جدیدتر اپل آسان است.

او گفت: برای آیفون‌های دارای iOS 13 و بالاتر، به تنظیمات آیفون > باتری > سلامت و شارژ باتری بروید و گزینه Optimized Battery Charging را انتخاب کنید. این تنظیم به طور خودکار اصطکاک باتری شما را کاهش و طول عمر آن را بهبود می‌دهد.

اپل می‌گوید که این ویژگی خالی‌شدن شارژ آیفون را تا 80 درصد به تأخیر می‌اندازد.

او درباره گوشی‌های اندروید گفت: با رفتن به تنظیمات و سپس انتخاب باتری > مصرف باتری، می‌توانید سلامت باتری خود را ببینید. سپس، در بخش مدیریت مصرف باتری، روی Optimized ضربه بزنید تا به طور خودکار به افزایش طول عمر باتری شما کمک کند.

بیشتر بخوانید  معامله ارز دیجیتال؛ خوب یا بد؟

شارون گفت: مشکل دیگری که می‌تواند در طول زمان به عمر باتری آسیب برساند، کثیفی در درگاه شارژ است. خرده‌ها ریزها و گردوغبار دشمنان دستگاه‌های تلفن همراه و عمر باتری شما هستند. گردوغبار در درگاه‌های شارژ گوشی شما جمع می‌شود و باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه یا توقف شارژ می‌شود. تمیز کردن درست تلفن می‌تواند اطمینان حاصل کند که باتری شما بیش از حد گرم نمی‌شود.

شارون توصیه می‌کند از یک خلال‌دندان و پارچه مرطوب برای تمیز کردن درگاه شارژ خود استفاده کنید تا از زباله‌هایی که ممکن است به گوشی شما آسیب بزنند خلاص شوید.

شارون گفت: اولین کاری که باید قبل از تمیز کردن تلفن خود انجام دهید، خاموش کردن دستگاه است. سپس، نوری را به دستگاه خود بتابانید تا ببینید با چه مقدار گردوغبار درگیر هستید. از یک‌پارچه نرم، کمی مرطوب و بدون پرز برای پاک کردن ناحیه درگاه شارژ استفاده کنید.

برای از بین بردن زباله‌های داخل درگاه، از خلال‌دندان استفاده کنید، آن را از یک طرف به سمت دیگر حرکت دهید، مطمئن شوید که آرام هستید زیرا این ناحیه بسیار مستعد آسیب است. وقتی زباله‌ها بیرون می‌آیند، آن‌ها را با پارچه‌تان پاک کنید و دوباره با یک خلال‌دندان تمیز ادامه دهید.

شارون همچنین هشدار می‌دهد که قرار دادن گوشی در زیر نور مستقیم خورشید می‌تواند به باتری آسیب همیشگی برساند. او هشدار می‌دهد که اگر هشدارهایی مبنی بر داغ شدن بیش از حد تلفن دریافت می‌کنید، می‌تواند به این معنی باشد که باتری در درازمدت آسیب می‌بیند.

شارون گفت: بهتر است تلفن خود را از دمای شدید دور کنید. دمای زیر 0 درجه سانتی‌گراد خیلی سرد و دمای بالای 35 درجه سانتی‌گراد خیلی گرم است و هر دو می‌توانند به عمر باتری شما آسیب بزنند؛ بنابراین، دور نگه‌داشتن گوشی از نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی و محدود کردن استفاده در ماشین‌های داغ یا قطار بسیار مهم است. اگر دمای داخلی دستگاه شما از محدوده عملکرد عادی فراتر رود، احتمالاً متوجه تیرگی صفحه‌نمایش، سیاه شدن کامل یا غیرفعال شدن فلاش دوربین خواهید شد. همچنین ممکن است اعلانی با مضمون «شارژ در حالت تعلیق» دریافت کنید.

بیشتر بخوانید  چت‌بات هوش مصنوعی مشابه ChatGPT به موتور جستجوی گوگل اضافه می‌شود

او ادامه داد: اگر چنین هشداری را مشاهده کردید، بهتر است گوشی خود را در مکانی خنک شارژ کنید و از شارژ بی‌سیم آن خودداری کنید. حین شارژ کردن تلفن خود، محیطی خنک و بدون رطوبت با دمای کمتر از 32 درجه سانتی‌گراد (90 درجه فارنهایت) پیدا کنید. برای جلوگیری از گرمای بیش از حد، شارژ سیمی نیز بهتر است و نسبت به شارژ بی‌سیم ترجیح داده می‌شود.

شارون گفت: وقتی تلفن شما شارژ نمی‌شود، می‌توانید با کاهش روشنایی صفحه از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کنید. اگر باتری گوشی شما کم است و به دنبال سیگنال است، ممکن است باعث داغ شدن بیش از حد دستگاه شود؛ بنابراین، اگر در جایی هستید که سیگنال ضعیفی دارد، حالت هواپیما را روشن کنید، سپس هنگامی که در منطقه‌ای با اتصال بهتر هستید، آن را غیرفعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *