نگرانی هوش مصنوعی به کاخ سفید رسید؛ احضار مدیران گوگل و مایکروسافت

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

یکی از مقامات کاخ سفید، روز سه شنبه گفت که مدیران ارشد گوگل، مایکروسافت، OpenAI و Anthropic با معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس و مقامات ارشد کاخ سفید در روز پنجشنبه دیدار خواهند کرد تا در مورد مسائل کلیدی هوش مصنوعی (AI) گفتگو کنند.

در دعوت‌نامه‌ای که رویترز از مدیران اجرایی این شرکت‌ها دریافت کرد به انتظار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه شرکت‌هایی مانند آن‌ها باید قبل از در دسترس قرار دادن محصولاتشان در دسترس عموم از امنیت این محصولات مطمئن شوند اشاره شده است.

نگرانی در مورد فناوری هوش مصنوعی که به سرعت در حال رشد است شامل نقض حریم خصوصی، سوگیری، کلاهبرداری و پخش اطلاعات نادرست است.

در ماه آوریل، دولت بایدن گفت که به دنبال خواست افکار عمومی دنبال مکانیسم‌هایی برای پاسخگویی سیستم‌های هوش مصنوعی است، زیرا نگرانی‌ها در مورد تأثیر آن بر امنیت ملی و آموزش وجود دارد.

این مقام کاخ سفید گفت: در این نشست جف زینتز، رئیس‌دفتر بایدن، بروس رید معاون رئیس‌دفتر، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، لائل برینارد مدیر شورای اقتصاد ملی و جینا ریموندو وزیر بازرگانی و برخی دیگر حضور خواهند داشت.

این مقام گفت، این نشست بر اهمیت هدایت نوآوری “با پادمان‌هایی که خطرات و آسیب‌های احتمالی را کاهش می‌دهند” تأکید خواهد داشت.

به گزارش CNBC در دعوت‌نامه این نشست ذکر شده که مقامات کاخ سفید قصد دارند با مدیران اجرایی در مورد هوش مصنوعی، به ویژه در مورد خطرات ناشی از توسعه “فعال و کوتاه مدت” این فناوری، “مذاکره‌ای صریح” داشته باشند.

مدیران گوگل و مایکروسافت دو چهره ارشد حاضر در این نشست خواهند بود.

بیشتر بخوانید  افزایش 24 درصدی زمان صرف شده کاربران در اینستاگرام

نمایندگان Google و OpenAI بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ ندادند. سخنگوی مایکروسافت از اظهارنظر خودداری کرد. در این میان یکی از نمایندگان آنتروپیک تأیید کرد که این شرکت در جلسه شرکت خواهد کرد.

هوش مصنوعی مولد پس از انتشار ربات چت جدید OpenAI به نام ChatGPT در اواخر سال گذشته، به یک انفجار عجیب بدل شد که توجه عموم را جلب کرد.

در چند ماه بعد از انتشار ChatGPT، مایکروسافت فناوری مولد OpenAI را در بسیاری از محصولات خود به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری چند ساله و چند میلیارد دلاری خود در این شرکت ادغام کرده است. گوگل در ماه فوریه یک ربات چت مولد رقابتی به نام Bard راه‌اندازی کرد و آنتروپیک چت‌بات خود را به نام کلود در ماه مارس معرفی کرد.

در حالی که بسیاری از کارشناسان نسبت به پتانسیل هوش مصنوعی مولد خوش‌بین هستند، این فناوری همچنین در سوی دیگر الهام‌بخش سؤالات و نگرانی‌های تنظیم‌کننده‌ها و غول‌های صنعت فناوری شده است.

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، جفری هینتون که برخی او را به عنوان “پدرخوانده هوش مصنوعی” می‌شناختند، موقعیت شغلی طولانی مدت و مهم خود در گوگل را برای به اشتراک گذاشتن نگرانی‌های خود در مورد تهدید بالقوه هوش مصنوعی ترک کرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اسپیس ایکس و توییتر، نیز یکی از بیش از 27000 نفری بود که نامه‌ای سرگشاده را در ماه مارس امضا کردند که در آن از آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی خواسته شد بود تا توسعه را 6 ماه متوقف کنند.

کاخ سفید اعلام کرد که جلسه روز پنجشنبه بخشی از تلاش‌های گسترده دولت بایدن برای تعامل با کارشناسان در مورد این فناوری و اطمینان از ایمن بودن محصولات هوش مصنوعی قبل از اینکه به عموم مردم عرضه شود، است.

بیشتر بخوانید  ری‌برند اینتل بعد از 15 سال؛ صدای پای تغییرات یا گول زدن مشتریان؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *