آینده ارز دیجیتال پپه (PEPE)

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) امسال، این ارز دیجیتال توانست به تیتر بسیاری از خبرگزاری‌های حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل شود. در طول دو روز بعد از عرضه این ارز دیجیتال، پپه توانست در یونی سواپ ۳۰ میلیون دلار حجم معامله ثبت کند.

یک روز بعد از عرضه، یک سرمایه‌گذار در ازای ۰.۱۲۴ اتر، معادل ۲۰۰ یورو، ۵.۹ تریلیون واحد پپه دریافت کرد. ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) و همزمان با افزایش قیمت پپه، ارزش سرمایه‌گذاری این سرمایه‌گذار با رشدی ۴۵۰۰ برابری، به سوددهی خارق‌العاده‌ای رسید. همین سود هنگفت باعث شد تا بسیاری از سرمایه‌‌گذاران به فکر خرید PEPE و سرمایه‌گذاری روی این توکن بیفتند.

البته نباید فراموش کرد که با توجه به نقدینگی پایین پپه در صرافی‌ها، فروش این ۵.۹تریلیون واحد برای این سرمایه‌گذار کار چندان ساده‌ای نبوده است.

پپه در واقع با الهام از یک میم پرطرفدار از یک قورباغه به همین سم (Pepe the Frog) ساخته شده است. در حال حاضر، این کوین تازه‌وارد را در بهترین حالت می‌توان یک هایپ در نظر گرفت؛ چراکه هیچ کاربرد خاصی ندارد و صرفاً یک ارز دیجیتال با آیکون قورباغه است.

«میم‌شدنی‌ترین میم دنیا» توصیفی است که در صفحه رسمی این ارز دیجیتال در توییتر منتشر شده است. توییتر رسمی پپه در ادامه با کنایه به میم کوین‌های دیگر بازار مثل شیبا اینو و دوج کوین که از روی میم‌هایی با محوریت سگ‌ها درست شده‌اند نوشت:

دنیا دست سگا بود [و الان دیگه تموم شده].

حاشیه‌های این ارز دیجیتال به همینجا ختم نمی‌شود. با وجود داده‌های فنی کم از پپه، ارزهای در گردش این ارز دیجیتال ۴۲۰ میلیون واحد است که به ۲۰ آوریل (۴/۲۰) اشاره دارد. ۲۰ آوریل روزی است که طرفداران ماریجوانا آن را جشن می‌گیرند!

بیشتر بخوانید  احتمال افزایش نوسانات قیمت بیت‌کوین در پی کاهش نقدینگی وجود دارد

خرید پپه (PEPE) و آیندهٔ این ارز دیجیتال

عمر این ارز دیجیتال هنوز به یک ماه نرسیده است! پس نمی‌توان به‌طور خاص در مورد آیندهٔ پپه صحبت کرد. با این حال، به‌گفتهٔ بسیاری از تحلیل‌گران و صاحب‌نظران بازار کریپتوکارنسی، میم کوین‌ها نقشی پررنگ در این اکوسیستم ایفا می‌کنند.

نمودار قیمت پپه
نمودار قیمت پپه

جیمز وو (James Wo)، بنیان‌گذار دی‌اف‌جی (DFG)، در ارتباط با میم کوین‌ها می‌گوید:

چه خوشمان بیاید و چه خوشمان نیاید، میم کوین‌ها قسمت بزرگی از فضای معاملات ارزهای دیجیتال هستند.

اگر کمی در مورد این صحبت فکر کنیم، احتمالاً به این نتیجه می‌رسیم که ده‌ها کوین دیگر مثل پپه ساخته می‌شوند، به بازار پا می‌گذارند، رشد می‌کنند و گاهی هم مثل یک عالمه میم کوین شکست‌خوردهٔ بازار، کسی اسمشان را هم به یاد نخواهد آورد.

تنها کافی است در فهرست کریپتوکارنسی‌های ارزدیجیتال چرخی بزنید و ببینید چقدر کوین و توکن با اسم‌های پپه آمده‌اند و قیمت‌شان صفر شده است.

فروش و خرید پپه

قابلیت جدید ارزدیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که در یک لیست، تمام صرافی‌های ایرانی که ارز دیجیتال پپه را برای خرید موجود دارند ببینید.

برای مشاهده لیست صرافی‌هایی که از PEPE پشتیبانی می‌کنند، تنها کافی است به صفحه خرید پپه (PEPE) مراجعه و مبلغی که قصد خرید یا فروشش را دارید وارد کنید. در مرحله بعدی می‌توانید لیست صرافی‌هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند را با قیمت خرید و فروش آنها ببینید.

با کلیک روی دکمه «خرید»، به صفحه صرافی هدایت خواهید شد. پس از انجام مراحل واریز و احراز هویت، به سادگی ارز دیجیتال شما به کیف پولتان روی صرافی واریز خواهد شد.

بیشتر بخوانید  عوامل تاثیرگذار بر نوسانات قیمت بیت‌کوین

در هنگام فروش هم ابتدا پپه‌های خود را به صرافی واریز و پس از احراز هویت، ارزهای دیجیتال خود را بفروشید.

نتیجه‌گیری

یک حقیقت تلخ: ساختن یک توکن ساده و بدون کاربردِ خاص روی شبکه‌های بلاک چینی کار آنچنان سختی نیست. در حال حاضر میم کوین‌های بسیار زیادی در بازار هستند که ارزششان یک‌شبه صفر شده یا از بازار محو شده‌اند.

حالا که به سؤال مهمی مثل «پپه چیست» پاسخ دادیم، یادتان باشد: پیش از انجام هر گونه سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتالی که پشتوانه مشخص و کاربرد خاصی ندارند، تحقیقات کافی انجام دهید و پروژه را به‌طور کامل بررسی کنید.

ارزهای دیجیتال زیادی در بازار هستند که اسمی مشابه PEPE دارند؛ هنگام خرید پپه به این نکته دقت کنید تا خدایی ناکرده، با چالش‌های جبران‌ناپذیر مواجه نشوید.

منبع: ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *