آیا متاورس در ایران قانونی است؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

گسترش دنیای دیجیتال منجر به افزایش و تنوع تعداد رمز ارزها شده است. طی سال‌های گذشته با اضافه شدن حوزه جدیدی به نام متاورس به دنیای دیجیتال کاربران زیادی در دنیا در صدد یادگیری چگونگی کسب درآمد و سرمایه‌گذاری در آن برآمدند.

مردم ایران نیز با وجود تمام محدودیت‌های ایجاد شده در اثر تحریم‌های ظالمانه امکان کسب درآمد در سطح بین‌المللی را دارند. اما جهت جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی باید پاسخ مناسبی برای سوال ” آیا متاورس در ایران قانونی است؟ ” داده شود.

قبل از بررسی قانونی بودن متاورس در ایران ابتدا باید تعریفی از این فناوری جدید ارائه دهیم. بسیاری از افراد آرزوی حضور در کنار شخصیت‌های بازی‌های ویدئویی، فیلم‌ها و انیمیشن‌ها را داشته‌اند و با وجود دنیای متاورس، تحقق این رویا ممکن شده است. نام متاورس از کتابی تخیلی به نام تصادف برفی(SnowCrash) الهام گرفته شده و ترکیبی از دو کلمه Meta به معنای «فراتر» و Universe به معنای «جهان» است. زندگی در متاورس محدودیت‌های دنیای فیزیکی را ندارد و کاربران تجربیات بسیار شگفت انگیزی از این جهان خواهند داشت.

ایده اصلی Metaverse این است که کل فضای دیجیتال شامل فیلم‌ها، سریال‌ها، انیمیشن‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و فروشگاه‌های آنلاین را در یک جهان واحد در کنار هم متمرکز کند. به عنوان مثال با دستاوردهای به دست آمده با گذراندن مراحل بازی Need for Speed ​​وارد بازی GTA شوید و لذت ادغام آنها را بچشید.

همچنین فرصت‌های زیادی برای ایجاد مشاغل در این فضای جدید وجود دارد و بسیاری از بزرگان صنایع تجاری سرمایه گذاری‌های بزرگی در دنیای متاورس انجام داده‌اند. خرید و فروش زمین، خانه و هر کالایی مشابه با نمونه‌های فیزیکی و همچنین ایجاد حساب کاربری با شاخص‌های به خصوص در دنیای متاورس می‌تواند درآمد زیادی را برای مردم در سراسر جهان به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی روی میز شما / Duet AI پاسخ گوگل به Copilot مایکروسافت

آیا در ایران برای متاورس قانونی وجود دارد؟

با توجه به استفاده عموم مردم از شبکه اجتماعی اینستاگرام و پس از تغییر نام شرکت فیسبوک به عنوان “متا” شاهد کنجکاوی بیشتر مردم ایران به حضور در این عرصه دیجیتال هستید. اما از نگرانی‌های اصلی فعالان جهان متاورس، مسئله قانونی بودن آن در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و پرسش ” آیا متاورس در ایران قانونی است؟ ” در ذهن آن‌ها شکل گرفته است. تغییر رویکرد تمام کشورهای دنیا به سمت و سوی استفاده از تمام ظرفیت مالی ممکن رفته و در حال حاضر بهترین ارزهای متاورسی به اقتصاد کمک شایانی خواهد نمود.

کاربران ایرانی پیش از نظام اقتصادی حاکم بر جامعه، فعالیت رسمی خود را در حوزه ارزهای دیجیتالی آغاز نموده و درآمد ارزی مناسبی برای کشور نیز داشتند. از این رو با در نظر گرفتن اقتضای جامعه تصمیم بر احداث و راه‌اندازی بانک ارزهای دیجیتال در کشور گرفته شده و در مدت زمان کمی نیز به بهره‌برداری رسید. تمام سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات متاورس در کشورهای خارجی بوده و در نظر گرفتن تحریم‌های ظالمانه امکان پیگیری اکثر موارد کلاهبرداری از سوی کشور ایران مقدور نخواهد بود. از این رو با تکیه بر اطلاعات افراد متخصص و کارآزموده اقدام به سرمایه‌گذاری نمایید تا از هرگونه کلاهبرداری در امان بمانید.

متاورس چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

کاربران وطنی پس از دریافت جواب سوال “آیا متاورس در ایران قانونی است؟” مسئله تاثیر متاورس بر اقتصاد کشور را مورد بازبینی قرار خواهند داد. گسترش روزافزون متاورس و پیدایش مشاغل مجازی سبب ایجاد بستری برای کسب درآمد روزانه برای افراد زیادی شده است. وضعیت اقتصادی کشور ایران از ثبات قابل توجه‌ای برخوردار نبوده و بسیاری از اشخاص با ورود به بازارهای بورس ایرانی و خارجی در کنار کسب و کارهای متاورس به کسب درآمد مشغول هستند.

بیشتر بخوانید  درگذشت خالق فتوشاپ در 82 سالگی

بسیاری از نیازهای اصلی مردم ایران از طریق وجه رایج کشور (ریال) رفع شده و دریافتی اشخاص از دنیای متاورس (رمز ارزها) باید از طریق محلی معتبر، تغییر حالت دهد تا امکان استفاده از آن میسر شود. صرافی‌های بین‌المللی از واحد پول ایران یعنی ریال پشتیبانی نکرده و یکی از مهم‌ترین مشکلات کاربران ایرانی فعال در حوزه دیجیتال همین مورد است. صرافی ایرانی کارت با ارائه خدمات مناسب خود توانسته درصد زیادی از معضلات ناشی از تحریم و کم‌لطفی کشورهای خارجی را جبران نماید.

بلومبرگ پیش بینی کرده است که ابعاد بازار متاورس و واقعیت مجازی تا سال 2024 به بالای 8 میلیارد دلار خواهد رسید. ارایه چنین آمار و ارقامی باعث می‌‌شود تا کاربران بیشتری وسوسه شوند تا به سراغ متاورس و پلتفرم‌های مرتبط بروند. البته همان‌گونه که اشاره کردیم روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در دنیای متاورس وجود دارد که خرید توکن‌ها و ارزهای متاورس از صرافی‌ها یا خرید زمین از جمله این موارد است. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث شده تا کاربران بیشتری جذب متاورس شوند، عملکرد شرکت فیس‌بوک در تغییر نام به متا و پیاده‌سازی پروژه متاورس است که بالغ بر چند هزار متخصص واقعیت مجازی، افزوده، هوش مصنوعی و….. در ساخت آن مشارکت خواهند داشت. همان‌گونه که اشاره کردیم، متاورس به دنبال آن است تا مرز میان دنیای فیزیکی و مجازی را حذف کند. در این دنیای دیجیتالی همه چیز مانند اقتصاد ماهیت دیجیتالی خواهند داشت و پیش‌بینی می‌شود با گذشت زمان و گسترش فناوری متاورس، ارزهای متاورس رشد کنند. با این‌حال، نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که ورود به این دنیا برای کاربران ایرانی ممکن است به دلیل تحریم‌ها با ریسک‌هایی همراه باشد، بنابراین بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری در این حوزه تمامی جوانب آن را به دقت ارزیابی کنید.

بیشتر بخوانید  چه کسی عکس معروف‌ترین پس‌زمینه ویندوز Xp را ثبت کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *