تصمیم اسپاتیفای برای اضافه کردن موزیک‌ویدیوهای کامل به برنامه خود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

کاربران اسپاتیفای احتمالاً در آینده قادر به تماشای موزیک‌ویدیو آهنگ‌های موردعلاقه خود خواهند بود.

اسپاتیفای برای رقابت با یوتوب و سایر سرویس‌های پخش ویدیو، قصد دارد امکان مشاهده موزیک‌ویدیوهای کامل را به برنامه خود اضافه کند. براساس گزارش‌های منتشرشده، این شرکت درحال صحبت با شرکای احتمالی خود است و هنوز مشخص نیست این ویژگی چه زمانی ارائه می‌شود.

براساس گزارش بلومبرگ، کاربران اسپاتیفای احتمالاً در آینده می‌توانند موزیک‌ویدیو آهنگ‌های موردعلاقه خود را تماشا کنند. هرچند این مفهوم برای یک پلتفرم پخش موسیقی جدید نیست و اپل از سال‌ها قبل آن را به کاربران ارائه کرده است، اما اسپاتیفای با وجود آن می‌تواند به رقابت جدی‌تر با اپل موزیک بپردازد و همچنین ممکن است برخی مخاطبان یوتوب، اینستاگرام و تیک‌تاک را نیز به خود جذب کند.

درآمدزایی اسپاتیفای از طریق ویدیو؟

البته موزیک‌ویدیوها چندان درآمدزا نیستند. به‌ عنوان مثال، یوتوب 55 درصد از درآمد تبلیغات ویدیوهای خود را که به‌طور میانگین به‌ازای هر 1000 بازدید، 18 دلار است به سازندگان می‌دهد. بااین‌حال، اسپاتیفای به‌دلیل فشارهای اقتصادی، در اوایل سال جاری میلادی بخش قابل‌توجهی از کارکنان خود را اخراج کرد و اکنون موزیک‌ویدیوها بدون نیاز به تیم تولید بزرگی، مانند پادکست‌ها، می‌توانند وضعیت مالی شرکت را تا حدی بهبود بخشند.

درحال‌حاضر موارد استفاده اسپاتیفای از ویدیوها به دو مورد محدود می‌شود. این برنامه به سازندگان پادکست‌ها اجازه می‌دهد تا ویدیوهای 30 ثانیه‌ای را برای برنامه‌های خود و به‌منظور صحبت درباره کارشان منتشر کنند. همچنین هنگام گوش‌دادن به برخی آهنگ‌ها، GIFهای 10 ثانیه‌ای نمایش داده می‌شود.

اسپاتیفای در سال گذشته از طراحی جدید شبیه به تیک‌تاک خود رونمایی کرد، اما این تغییر بیشتر برای کشف موسیقی و پادکست‌ها طراحی شده بود. این شرکت همچنین چندین سال پیش تلاش کرد از محتواهای برنامه‌های تلویزیونی مانند کلیپ‌های Comedy Central و ESPN استفاده کند، اما چندان موردتوجه قرار نگرفت.

بیشتر بخوانید  جذب ۲۸۰ میلیون دلار سرمایه از سوی استارتاپ ایلان ماسک

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *