سرور مجازی چیست؛ ۴ دلیل که چرا VPS بخریم؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

سرور مجازی چیست. برای یافتن خدمات میزبانی وب گزینه های زیادی در بازار وجود دارد. از وب و میزبانی اشتراکی گرفته تا میزبانی اختصاصی که هر کدام مجموعه‌ای از ویژگی‌های متمایز را برای کمک به شما در راه‌اندازی کسب و کار خود به صورت آنلاین ارائه می‌دهند.

اگر یک شرکت بازی، ارائه دهنده SaaS یا شرکتی هستید که میزان استفاده منابع شما از هاست اشتراکی خود بیشتر شده است، ممکن است به یک برنامه میزبانی با کاربری آسان، مقرون به صرفه و بسیار ایمن نیاز داشته باشید و چه چیزی بهتر از یک سرور VPS. اما سرور مجازی چیست.

VPS چیست؟

سرور خصوصی مجازی (VPS) به عنوان یک سرور اختصاصی در یک محیط سرور اشتراکی عمل می‌کند. به این معنی که شما می‌توانید برنامه‌ها را نصب کنید و تغییراتی را در محیط بدون برقراری ارتباط با ارائه دهنده هاست ایجاد کنید، درست مانند میزبانی اختصاصی.

VPS یا سرور خصوصی مجازی، شکلی از میزبانی ابری چند مستاجر است که در آن منابع سرور مجازی شده از طریق اینترنت از طریق ابر یا ارائه دهنده هاست در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

در خرید سرور مجازی هر VPS بر روی یک ماشین فیزیکی نصب شده است که توسط ابر یا ارائه دهنده هاست اداره می‌شود و چندین VPS را اجرا می‌کند. اما در حالی که VPS‌ها یک هایپروایزر و سخت افزار زیرین را به اشتراک می‌گذارند، هر VPS سیستم عامل (OS) و برنامه های کاربردی خود را اجرا می‌کند و بخش خود را از منابع دستگاه (برای حافظه، محاسبات و غیره) ذخیره می‌کند.

یک VPS سطوحی از عملکرد، انعطاف‌پذیری و کنترل را بین مواردی که توسط میزبانی اشتراکی  و میزبانی اختصاصی ارائه می‌دهد. اصطلاح “VPS”  معمولاً توسط ارائه دهندگان هاست سنتی استفاده می‌شود تا آن را از میزبانی اشتراکی، یک میزبانی متمایز کند. مدلی که در آن تمام منابع سخت افزاری و نرم افزاری یک ماشین فیزیکی به طور مساوی بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید  تتر TRC20یا ERC20؟ / کدام یک بهتر است؟

همچنین قیمت vps نسبت به خرید سرور اختصاصی بسیار مقرون به صرفه تر میباشد و اکثر مزایای یک سرور اختصاصی را دارئ.

4 دلیل قانع کننده برای خرید سرور مجازی

۱- میزبانی وب سایت با ترافیک بالا

اولین و محبوب ترین شاخصی که نشان می‌دهد شما به VPS نیاز دارید زمانی است که میزانی مصرف منابع رم و cpu سایت شما از پلان های ارائه شده توسط میزبانی اشتراکی خود بیشتر شده است. اگر برنامه هاست اشتراکی (حتی گرانترین آنها) نمی‌تواند تجربه ای روان را به شما ارائه دهد، به این معنی است که زمان تغییر فرا رسیده است.

یک VPS معمولاً برای بارهای کاری کوچکتر که نیاز به عملکرد ثابت دارند استفاده می‌شود. شما می‌توانید آن را به عنوان سرور اختصاصی استفاده می‌کنید، با فضای ذخیره سازی کلی و پهنای باند کمتر استفاده کنید.

همچنین هاست VPS در صورت داشتن سایت تجارت الکترونیک مفید است. خطرات مرتبط با نقض امنیت و سرقت هویت را کاهش می‌دهد. به نوبه خود، شما می‌توانید انتظار یک محیط سریع و پایدار را داشته باشید که امکان پرداخت ایمن را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. علاوه بر این، یک سرور خصوصی مجازی می‌تواند افزایش ترافیک در وب سایت شما را مدیریت کند. بنابراین، می‌تواند در زمان برنامه ریزی رویداد به شما کمک کند.

۲- ایجاد یک سرور بازی

VPS برای بازی نیز مفید است. این یک راه حل عالی برای میزبانی سرورهای خصوصی برای جلسات بازی در بازی های دارای رتبه برتر مانند Minecraft، WoW یا Runescape است.

ایجاد یک سرور بازی با VPS چندین مزیت دارد:

  • شما قابلیت های سفارشی سازی باورنکردنی را دریافت خواهید کرد،
  • محدودیت های کمی‌برای عملکرد و ثبات وجود دارد
  • VPS دارای حریم خصوصی برتر، تاخیر کمتر و اتصالات قطع شده است.
  • می‌توانید به جای تکیه بر ناشر بازی، اتصال سایر بازیکنان را میزبانی کنید.
بیشتر بخوانید  معرفی ۵ ارز برتر جهت سرمایه‌گذاری در تابستان ۱۴۰۲

VPS برای بازی به شما امکان دسترسی به سخت افزار برتر را با کسری از قیمت می‌دهد. با این حال، باید مراقب محدودیت های منابع بالقوه مورد نیاز میزبان وب خود باشید. بهترین بخش این است که استفاده از VPS به عنوان یک سرور بازی ارزان تر از سرور اختصاصی است.

۳- توسعه و تست کد و برنامه های کاربردی

اگر در کار توسعه برنامه‌ها هستید، یک VPS ممکن است به عنوان راه حل عالی باشد. VPS تا حدودی یک فضای کاری مجازی است. VPS به اعضای تیم اجازه می‌دهد تا مکان مرکزی و مجازی را بدون توجه به مکان اصلی خود ارزیابی کنند. به نوبه خود، تیم‌ها در سراسر جهان می‌توانند از کار توسعه از راه دور لذت ببرند.

به عنوان مثال، سایر توسعه دهندگان یا مشتریان ممکن است به VPS متصل شوند تا نسخه های توسعه کد توسعه دهنده را بررسی کنند. علاوه بر این، گزینه ای برای برنامه نویسی جفتی وجود دارد که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد در کنار هم کار کنند. به نوبه خود، VPS نیاز به ملاقات حضوری برای هر تغییر جزئی را از بین برده است اما جایگزین های کارآمدتری را معرفی کرده است.

۴- انعطاف پذیری یک API

API یا Application Programming Interface، ارتباط بین کامپیوتر/برنامه های کامپیوتری است. این یک نوع رابط نرم افزاری است که خدماتی را به سایر قطعات نرم افزار ارائه می‌دهد. API کدی است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد ابزارها، ویجت‌ها و موارد دیگر را در قالب برنامه بسازند. API‌ها به طور کلی در میزبانی وب و به ویژه برای سرورهای خصوصی مجازی ضروری هستند.

بیشتر بخوانید  آموزش انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر + تصاویر

ایجاد یک API در VPS به افرادی که مهارت های کدنویسی دارند اجازه می‌دهد:

  • نحوه کارکرد حسابشان را سفارشی کنید
  • خودکار کردن وظایف
  • یا حتی قطعاتی از سرور را دوباره بنویسید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک توسعه دهنده هستید که وب سایت خود را می‌سازد. ممکن است شرایط خاصی برای تیم سرور VPS داشته باشید، مانند یکپارچه سازی نرم افزار حسابداری خاص برای کسب و کار خود. اگر آنها به اندازه کافی در زمینه فناوری برای انجام این درخواست‌ها مهارت ندارند، یک API می‌تواند این اختیار را به شما بدهد.

با یک API، می‌توانید ماژول های مورد نیاز خود را بسازید و از تجربه میزبانی خود نهایت استفاده را ببرید.

اگر کاربر کم تقاضا هستید، همیشه می‌توانید به سراغ میکرو VPS بروید. این یک ورود عالی به دنیای سرورهای خصوصی مجازی با ترکیب سخت افزار و اتصال عالی است. به عنوان یک مشتری، می‌توانید بلافاصله سرور را بدون مهارت یا تجربه زیادی در فناوری اطلاعات راه‌اندازی کنید.

نتیجه‌گیری

این که VPS برای چه استفاده می‌شود یک سوال ساده است، اما پاسخ آن بسیار گسترده است. همانطور که آموخته اید، اساساً می‌توانید هر کاری را با VPS انجام دهید، به شرطی که قانون را زیر پا نگذارد یا شرایط خدمات ارائه دهنده VPS را نقض نکند. می‌توانید از سرور برای کارهای ساده، مانند میزبانی وب‌سایت خود، تا سرگرم‌کننده‌ترین فعالیت‌ها، مانند بازی با دوستانتان، آزمایش کد یا برنامه‌ها، استفاده کنید.

امکانات بی پایان هستند، اما یک چیز مطمئن است. ارائه دهنده VPS با کیفیت بالا برای پشتیبانی از تمام درخواست های شما ضروری است. بنابراین، با خیال راحت بهترین شرکت های VPS را بررسی کنید و یکی را برای خود انتخاب کنید! در صورت تمایل میتوانید با کارشناسان وب رمز در این زمینه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *