سهام گوگل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 7 درصد رشد کرد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

گوگل در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ با عملکرد خوب خود موفق به کسب درآمدی نزدیک‌ به ۷۵ میلیارد دلار شد.

آلفابت، شرکت مادر گوگل، بامداد امروز به وقت ایران جدیدترین گزارش مالی‌اش را که به فصل دوم ۲۰۲۳ ارتباط دارد منتشر کرد. عملکرد فراتر از حد انتظار آلفابت باعث شد ارزش سهام این شرکت هفت درصد رشد کند.

بر اساس گزارش CNBC، سود هر سهم آلفابت در سه‌ماهه‌ی اخیر به ۱٫۴۴ دلار رسید و درآمد این شرکت ۷۴٫۶ میلیارد دلار بود. همچنین درآمد تبلیغات یوتیوب به ۷٫۶۷ میلیارد دلار و درآمد بخش گوگل کلاد به ۸٫۰۳ میلیارد دلار رسید.

درآمد فصل دوم ۲۰۲۳ گوگل رشد هفت درصدی نسبت‌به فصل دوم ۲۰۲۲ تجربه کرده است. این شرکت سال گذشته ۶۹٫۷ میلیارد دلار درآمد به جیب زده بود.

این چهارمین فصل متوالی است که شرکت مادر گوگل روند روبه‌رشد دارد، اما رشد آلفابت همواره یک‌رقمی بوده است؛ موضوعی که به کاهش هزینه‌کرد شرکت‌ها برای تبلیغات آنلاین ربط داده می‌شود.

درآمد واحد گوگل کلاد که شامل زیرساخت و اپلیکیشن‌های بهره‌وری است به‌میزان ۲۸ درصد رشد کرد. این واحد تجاری که در فصل اول ۲۰۲۳ به سوددهی رسید، در سال ۲۰۲۲ بالغ‌بر ۵۹۰ میلیون دلار ضرر ثبت کرده بود؛ اما در فصل دوم ۲۰۲۳ توانست به سود عملیاتی ۳۹۵ میلیون دلار برسد.

درآمد تبلیغاتی گوگل ۳٫۳ درصد رشد کرد و به ۵۸٫۱۴ میلیارد دلار رسید. درآمد تبلیغاتی یوتیوب فراتر از انتظار تحلیلگران بود و به ۷٫۶۷ میلیارد دلار رسید که بیشتر از سال گذشته است. این پلتفرم بزرگ در سال‌های اخیر با رقابت شدید از سوی تیک‌تاک و ویدیوهای کوتاه مواجه شده است. درآمد واحد تجاری «جست‌و‌جو و موارد دیگر» کمی نسبت‌به سال گذشته رشد کرد تا به ۴۲٫۶۳ میلیارد دلار برسد.

بیشتر بخوانید  دو برابر شدن تعداد کاربران بلواسکای/ اینفلوئنسرهای توییتر به پلتفرم رقیب مهاجرت کردند

سود خالص گوگل در فصل دوم سال جاری میلادی ۱۸٫۳۷ میلیارد دلار بود. این شرکت در فصل دوم سال گذشته ۱۶ میلیارد دلار سود خالص به جیب زد.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *