ارز دیجیتال PEPE چیست؟ / قورباغه‌ای با رشد بیش از 1000 درصد!

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان از نظر حجم یعنی بایننس به تازگی دو میم‌کوین دیگر را به لیست خود اضافه کرده است. بایننس روز گذشته اعلام کرد که هم Pepecoin ( PEPE ) و هم Floki Inu ( FLOKI ) را در پلتفرم نوآوری خود وارد می‌کند.

FLOKI از آن زمان تاکنون 57 درصد افزایش‌ یافته و PEPE نیز 77 درصد افزایش‌یافته است تا ارزش بازار توکن الهام گرفته از قورباغه را به مرز 1 میلیارد دلار برسد. با این حال، هر دو کوین با قیمتی زیر یک پنی معامله می‌شوند.

PEPE چیست؟

PEPE جدیدترین میم‌کوین است که ارزش آن افزایش‌یافته و توجه صنعت کریپتو را به خود جلب کرده است. این ارز دیجیتال بر اساس پپ قورباغه هنرمند مت فیوری ساخته شده است.

طی هفته گذشته، 1000 درصد افزایش‌یافته است. اکنون این ارز دیجیتال چهل و پنجمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است که از FTM توکن بومی فانتوم و همچنین توکن SAND The Sandbox پیشی گرفته است.

سروکله Pepe در آوریل 2023 (فروردین 1402) پیدا شد و توانست در یک بازه زمانی کوتاه یک رشد قیمت فضایی را تجربه کند. طی کمتر از یک ماه این ارز دیجیتال حتی به ارزش بازار 250 میلیون دلار دست یافت.

بسیاری عقیده دارند Pepe the Frog دارای بالاترین ظرفیت به‌منظور تبدیل به یک میم‌کوین است. شاید این حرف اغراق‌آمیز باشد، اما نمی‌توان از قدمت و محبوبیت این قورباغه بانمک چشم‌پوشی کرد.

عرضه این توکن 420,690,000,000,000 (تریلیون) در نظر گرفته شده است. وب‌سایت کوین مارکت کپ پایین‌ترین قیمتش را 0.00000002764 دلار در 17 آوریل (28 فروردین) نشان می‌دهد که با بیشینه 0.0000006129 دلاری در 30 آوریل (10 اردیبهشت) حدود 2,000 درصد فاصله دارد. از این میزان، تقریباً 300 درصد رشد قیمت ارز دیجیتال Pepe در هفته دوم بوده است.

بیشتر بخوانید  صعود قیمت شیبا اینو و توکن‌هایش پیش از عرضه شیباریوم

بسیاری این سوال را می‌پرسند که آیا این قورباغه می‌تواند دو سگ محبوب دنیای ارزهای دیجیتال یعنی شیبا و دوج‌کوین را شکار کند؟ واقعیت این است که pepe تا رسیدن به Shiba Inu و Dogecoin، ارزهایی با مارکت کپ به ترتیب 11.2 میلیارد دلار و 6 میلیارد دلار، فاصله بسیار زیادی دارد؛ با این همه این مارکت به ما نشان داده هیچ‌چیز نشدنی نیست.

Pepe و داغ شدن بحث هزینه تراکنش اتریوم

در چند هفته گذشته، توکن Pepe (PEPE) فضای ارزهای دیجیتال را حسابی طوفانی کرده است، اما این طوفان فقط به افزایش قیمت مربوط نبوده است. این میم‌کوین به ظاهر بی‌ضرر توانسته است تنها در سه هفته 5300 اتریوم را صرف مبادلات خود کند. این عدد تقریباً معادل 10 میلیون دلار است. یعنی چه؟ یعنی بیش از 10 میلیون دلار هزینه جابه‌جایی این کوین به والت‌های مختلف شده است.

این سطح از مصرف اتریوم بابت هزینه تراکنش سؤالاتی را در مورد تأثیر توکن بر شبکه اتریوم و بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از DuneAnalytics، 413283 تراکنش PEPE Uniswap مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت و مصرف بی‌شمار gas را آشکار کرد.

این در درجه اول به دلیل افزایش استفاده از شبکه اتریوم، همراه با افزایش کارمزد تراکنش است. علی‌رغم تغییرات اخیر در ساختار هزینه در اتریوم، این شبکه همچنان در تلاش است تا به طور مؤثر مقیاس‌پذیر شود. می‌توان استدلال کرد که تأثیر PEPE بر شبکه اتریوم مضر است، زیرا مقدار قابل توجهی از منابع را مصرف می‌کند که می‌تواند در جاهای دیگر تخصیص داده شود. این مصرف بیش از حد gas می‌تواند شبکه را تحت فشار قرار دهد که منجر به کندتر شدن زمان تراکنش و افزایش هزینه‌ها برای سایر کاربران می‌شود.

بیشتر بخوانید  اعتراف یک مرد بریتانیایی به هک حساب‌های توییتر افراد مشهور و سرقت 794 هزار دلار رمزارز

علاوه بر این، وجود چنین توکن نوسان و گمانه‌زنی در شبکه اتریوم می‌تواند به تصویر بازار آسیب برساند، زیرا برخی ممکن است آن را نشانه‌ای از عدم بلوغ یا بی‌ثباتی بازار بدانند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که رشد گسترده PEPE مزایایی را نیز برای بازار به همراه دارد. با افزایش کارمزد تراکنش‌ها به دلیل محبوبیت توکن، درآمد تولید شده توسط اعتبارسنجی‌ها نیز افزایش می‌یابد. این درآمد اضافی می‌تواند نودهای بیشتری را تشویق کند تا به شبکه بپیوندند و در نتیجه امنیت و ثبات کلی آن را بهبود بخشد. در حالی که تأثیر gas مصرف شده توسط pepe بر شبکه اتریوم قابل توجه است، در نظر گرفتن جنبه‌های مثبت و منفی این پدیده بسیار مهم است.

این اتفاقات این مسئله را به جامعه اتریوم یادآوری می‌کنند که باید هر چه زودتر فکری به حال مقیاس‌پذیری شبکه و هزینه تراکنش کنند وگرنه رقبایی مثل کاردانو یا فانتوم می‌توانند بخشی از سهم بازار اتریوم را با تکیه بر توانایی‌های فنی خود تصاحب کنند.

سلب مسئولیت: نظر بیان شده در مطلب توصیه سرمایه‌گذاری نیست و صرفاً برای اطلاع‌رسانی است. هر سرمایه‌گذاری و همه معاملات مستلزم ریسک هستند، پس قبل از اقدام حتماً با متخصصین مشورت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *