هوش مصنوعی با اخبار، فیلم‌سازی و آموزش چه خواهد کرد؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مایکروسافت به تازگی اعلام کرد که هوش مصنوعی جدید خود را در ویندوز 11 قرار می دهد، اما ما هنوز در ابتدای دسترسی به این فناوری هستیم.

به نوشته تک‌نیوزورلد برخی از مشاغل آسان تر، برخی با ارزش تر، و بسیاری از آنها منسوخ می شوند. مهم نیست که برای امرار معاش چه کاری انجام می دهید، احتمال زیادی وجود دارد که هوش مصنوعی، به ویژه هوش مصنوعی مولد، به طور قابل توجهی بر کار شما اثر بگذارد.

چنین تغییراتی فرصت‌های بزرگ و تهدیدهای بزرگی را ایجاد می‌کند. خطرات مرتبط با ورود به این فناوری خیلی زود یا خیلی دیر روشن خواهد شد.

مانند معرفی کامپیوترها، هوش مصنوعی باعث افزایش قدرت است، به این معنی که کسانی که می دانند چگونه از آن به طور موثر استفاده کنند، ارزش افزوده پیدا می‌کنند و دیگران از دور رقابت خارج می‌شوند.

به همین بهانه بیایید به حوزه‌هایی نگاه کنیم که با هجوم هوش مصنوعی مولد به طور چشمگیری تغییر خواهد کرد.

دنیای اخبار؛ تسلط خبر شاد به خبر راست

این موضوع دو سویه است. اول، هوش مصنوعی مولد می تواند مقالات خبری بنویسد، اما این کار را با استفاده از اطلاعاتی که می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد، انجام می دهد. با کاهش جمعیت خبرنگاران حرفه‌ای، محتوای شهروند خبرنگاران به شکل نسبی افزایش می‌یابد. نکته این جا است این محتوا در برابر محتوای خبرنگار حرفه‌ای نسبتاً غیرقابل اعتماد است.

هوش مصنوعی هنوز نمی تواند به صحنه حاضر شود تا شاهد رویدادها باشد. فقط آنچه را که دیگران مشاهده کرده اند تفسیر یا تکرار می کند. هوش مصنوعی به بهترین وجه برای تقویت یک داستان یا آسان‌ خوان شدن آن به کار می‌آید و همچنین می‌تواند داستان‌هایی ایجاد کند. اینجاست که مشکل رخ می‌دهد. اگر دقت و مهارت در کار نباشد این ماجرا خطرساز می‌شود.

هوش مصنوعی به احتمال زیاد ترافیک سایت‌ها را در اولویت قرار می دهد و سعی می کند کاربران را راضی نگه دارد، درست مثل حالا که فیدهای شما در رسانه های اجتماعی تغییر یافته تا علاقه شما به حضور در فضا را حفظ کند.

بیشتر بخوانید  کامپیوتر 2000 ساله‌ای که هنوز دانشمندان را گیج می‌کند!

داستان‌هایی که ممکن است لازم باشد درباره‌شان بدانید، ممکن است جای خود را به داستان‌هایی بدهند که بیشتر از آن‌ها لذت می‌برید، زیرا هوش مصنوعی در تلاش برای شاد کردن شما است نه آگاهی شما یا اعتبارسنجی داستان‌ها.

صادقانه باید گفت هر مجموعه خبری اگر محتوایی داشته باشد که مردم نمی خواهند ببینند، جان به در نمی‌برد. با این حال، اطمینان از اینکه این مسئله به طور فزاینده‌ای کاربران را از واقعیت جدا می‌کند یا نه، یک چالش خواهد بود.

کتاب‌هایی که خودمان توسعه می‌دهیم

ما دیده ایم که هوش مصنوعی مولد می تواند کتاب بنویسد، اما همچنین می دانیم که آن کتاب‌ها بدون تصحیح بسیار بد هستند.

شما هنوز باید شخصیت ها را تعریف کنید، جهان را بسازید، و سپس مسیری را برای شخصیت هایی که خلق کرده اید ایجاد کنید تا در آن جهان حرکت کنند تا برای خواننده جالب باشد.

حالا خواننده می تواند قسمت آخر را انجام دهد و خودش قصه را بنویسد. به عنوان مثال، آیا جالب نیست اگر بتوانید کتابی با ماجراجویی در مورد چگونگی زنده ماندن در دنیای هری پاتر یا نحوه تعامل جان ویک در آن جهان بخوانید؟

در آینده، نویسندگان ممکن است دنیاها و شخصیت‌ها را تعریف کنند و به طور کامل آن‌ها را شکل دهند، و سپس شما دسترسی به آن دنیاها و شخصیت‌ها را بخرید و داستان خود را در آن بسازید.

به عنوان مثال، برخی در حال حاضر به کتاب‌های LitRPG که در دنیای بازی‌های ویدیویی نوشته شده‌اند، علاقه‌مندم که در آن شخصیت‌ها به مرور زمان ارتقا می‌یابند و از طریق مأموریت‌های تعیین‌شده پیشرفت می‌کنند. البته این کتاب‌ها تکراری هستند و اغلب، نویسنده قبل از پایان دادن به کتاب آن را رها می‌کنند.

با هوش مصنوعی مولد، نه تنها می‌توانم قسمت‌هایی از کتاب را که دوست نداریم تغییر دهیم و قسمت‌هایی را که دوست داریم تقویت کنیم. می‌توانیم دنباله‌هایی را نیز بسازیم که در بدون هوش مصنوعی این صورت وجود نداشتند.

بیشتر بخوانید  رونمایی متا از یک مدل هوش مصنوعی با رویکرد انسان‌گونه در تولید تصویر

هر نفر یک فیلم شخصی

می توانید به فناوری هایی مانند دیپ فیک و Omniverse انویدیا روی بیاورید تا فیلم را کامل کنید و یک محصول انیمیشن با کیفیت نسبتاً بالا بسازید.

توانایی ایجاد فیلم های با کیفیت بالا با جلوه های ویژه گسترده با چند دلار نیز به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. دیگر نیازی به یک یا دو سال انتظار برای دنباله ها نیست.

می‌توانید هر شب سال دنباله‌ای داشته باشید تا زمانی که از خط داستانی خسته شوید. دقیقاً مانند محتوای YouTube امروز، شما می‌توانید سریال‌های خود را داشته باشید که دیگران بتوانند با پرداخت هزینه آن را تماشا کنند.

شخصی سازی آموزش

ما به طور کلی راحت یاد نمی گیریم. برخی از ما با کار عملی یاد می گیریم، برخی با روش‌های دیگر. با هوش مصنوعی مولد و برخی کارهای اولیه برای تعیین اینکه چگونه یک کودک به بهترین شکل یاد می گیرد می‌توان دوره ویژه او را تعریف کرد. یک فضای مجازی، که ممکن است شبیه والدین کودک باشد، می‌تواند کلاس سفارشی‌سازی شده‌ای را ارائه دهد که برای بهترین نحوه یادگیری کودک بهینه شده است.

آموزش محورها از یک به چند به یک به یک تغییر می‌کند و هر کودک توجه شخصی خود را از هوش مصنوعی دریافت می کند، که می تواند با آنها به خانه برود و به صورت مجازی به انجام تکالیف کمک کند. این یک پیشرفت بزرگ برای کسانی است که تحصیل از خانه را دنبال می‌کنند.

اما چرا؟ چون هوش مصنوعی می تواند رویکرد خود را به صورت پویا تغییر دهد تا اطمینان حاصل شود که دانش آموز مطالب مورد نیاز را درک می کند. از آنجایی که هوش مصنوعی یک ماشین است، خطرات سوء استفاده، سوگیری، تعصب و عدم نظارت کافی تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

اهداف از تکمیل دوره تحصیلی به انتقال دانش تغییر می کند. مدارس به جای اینکه بیشتر به عنوان پرستار کودک مورد تمجید قرار گیرند، می توانند دوباره به مکان‌های آموزشی تبدیل شوند. کسانی که مطالعه را دوست ندارند، می‌توانند با استفاده از ترکیبی از ویدیوهای با کیفیت و بازنمایی‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی مطالب دوره را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید  پیش‌بینی‌های فناوری در سال 2023

از آنجایی که هوش مصنوعی دائماً رفتار دانش‌آموز را درگیر می‌کند، در صورتی که دانش‌آموز شروع به درگیر شدن در مسائلی مثل افسردگی یا افکار منفی کند می‌تواند با سرعت و شدت بیشتری به مسئله رسیدگی کند. البته ما همچنان به نظارت نیاز خواهیم داشت و معلم برای اطمینان از انجام فرآینده حضور خواهد داشت اما نیازی به آموزش آن چنانی نخواهد بود.

مطالب دوره می تواند به اندازه نیاز طولانی یا کوتاه باشد. اگر دانش آموزی به سرعت پیشرفت کند، برنامه درسی از آن پیشرفت سریع پشتیبانی می‌کند و با آن همراه می‌شود. اگر دانش آموز مشکل داشت، دوره به تناسب کند می شد و منابع دیگری برای بهبود عملکرد دانش آموز ارائه می‌کند.

منتظر ده سال بعد باشید

هوش مصنوعی مولد بسیاری از آنچه در اطراف ما است را تغییر خواهد داد. در ابتدا، محتوای نوشتاری بیشترین تغییر را خواهد کرد. به دنبال آن محتوای ویدئویی کوتاه و در نهایت تولیدات تلویزیونی و فیلم‌های تجاری بیشترین تغییر را خواهند کرد. بیشتر ای‌نها باید ظرف ده سال آینده اتفاق بیفتد.

در پایان این دوره انتقالی- احتمالاً در اواسط دهه 2030- شیوه ایجاد و مصرف محتوا به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد. محتوا در هر شکلی به مراتب سفارشی تر و شخصی تر خواهد شد و مصرف کننده رسانه‌های جهت گیری قابل توجهی را به محصول نهایی خود خواهند داد.

یکی از بخش‌های مشکل‌ساز که بدون شک مدتی طول می‌کشد، مجوز دادن به مواد مرتبط برای تحقق این امر است. اگر ما یک برنامه قانونی قوی نداشته باشیم، عدم منفعت تجاری بسیاری از پیشرفت‌ها را کنار می‌زند. مسیر حیاتی برای رسیدن به توسعه اطمینان از مدل درآمدی است که حق سازندگان را به طور کامل حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *