6 مزیت هوش مصنوعی برای متاورس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

هوش مصنوعی به زبان ساده فناوری است که وظیفه دارد کاری کند که ماشین‌ها مانند انسان‌ها فکر کنند. این فرایندی است که به نوعی وظیفه ساخت مغز برای ربات‌ها را دارد.

کاربردهای هوش مصنوعی بسیار بیشتر از تصور ماست. هوش مصنوعی کاربردهای مختلفی مانند تشخیص چهره، محاسبات سریع‌تر و پردازش زبان طبیعی دارد. از سوی دیگر هوش مصنوعی واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) را برای ساختن دنیایی هوشمندتر و پیشروتر ترکیب کرده است.

در متاورس هم هوش مصنوعی نقش حیاتی ایفا می‌کند زیرا مسئول تحقیقات شرکت‌ها در زمینه‌هایی مانند تجزیه‌وتحلیل محتوا، پردازش گفتار، تعاملات روباتیک، بینایی کامپیوتر و تخمین وضعیت کل بدن است.

ماهیت پیش‌بینی‌کننده هوش مصنوعی و توانایی آن در حفظ داده‌های به شکل هم‌زمان پایه‌های متاورس را ساخته است. در نتیجه به نظر می‌رسد موج AI نه تنها به متاورس ضربه نمی‌زند بلکه باعث توسعه چندبرابری آن می‌شود.

در ادامه نگاهی داریم به 6 مزیت جدی هوش مصنوعی برای متاورس که می‌توان به سرعت شاهد ظهور آن‌ها بود.

افزایش کیفیت و دقت آواتارها

آواتار به عنوان نمایش بصری مفاهیم یا موضوعات غیربصری تعریف می‌شود. به عبارت ساده آواتار ما نمادی از ما در دنیای اینترنت است. هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا با ارتقای تجربه کاربری، آواتارهای دقیق‌تر از خود خلق کنیم و نسخه متاورسی باکیفیت‌تری داشته باشیم.

الگوریتم‌های هوش مصنوعی تصاویر نمونه دو بعدی را با اسکنر سه‌بعدی تجزیه‌وتحلیل می‌کنند و سپس یک تصویر شبیه‌سازی‌شده بسیار واقعی را بازتولید می‌کنند. هوش مصنوعی می‌تواند انواع حالات چهره، مدل مو، پیری و احساسات را تجزیه‌وتحلیل و بعد آواتاری واقعی‌تر خلق کند.

بیشتر بخوانید  ثبت رکورد جدیدی در بازار بیت‌کوین

انسان‌های دیجیتال

انسان‌های دیجیتال نسخه‌های سه‌بعدی چت‌بات‌ها هستند. انسان‌های سه‌بعدی در متاورس وجود دارند و از نظر عملکرد، عملکردی شبه‌انسانی دارند. آنها را می‌توان با شخصیت‌های غیر قابل بازیِ بازی‌های کامپیوتری مقایسه کرد. مثلاً فکر کنید که شما انسانی دیجیتالی را در متاورس ملاقات می‌کنید که نسخه متاورسی ChatGPT است.

کاربرد انسان‌های دیجیتال در متاورس در زمینه‌های مختلف از NPCها بازی کامپیوتری تا دستیاران مجازی در محیط‌های کاری VR متنوع است. ظاهراً چندین شرکت محبوب مانند Unreal Engine و Soul Machines در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌‎اند.

توسعه دنیای VR

گسترش دنیای VR سرمایه‌گذاری واقعی هوش مصنوعی در این زمینه است. موتور  AAI که با داده‌های تاریخی کار می‌کند، داده‌های قبلی را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و هر بار نتایج متفاوتی می‌گیرند و مرزهای دنیای مجازی را گسترش می‌دهند.

در واقع هوش مصنوعی می‌تواند به مرور بدون دخالت جدی انسان یک متاورس را توسعه و بهبود دهد.

دسترسی‌های چندزبانه

دسترسی چندزبانه اساساً به عنوان در دسترس بودن زبان‌های مختلف برای هر کاربر تعریف می‌شود. قابلیت دسترسی چندزبانه به کاربر اجازه می‌دهد تا به هر زبانی دسترسی داشته باشد فقط آن دسته از کاربرانی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند که به خوبی با هوش مصنوعی و برنامه‌های کاربردی آن آموزش دیده‌اند.

برای درک بهتر ماجرا یک مترجم هم‌زمان را تصور کنید که تمام دنیای را برای شما با اختلاف زمانی یک ثانیه ترجمه می‌کند. چه از این بهتر؟ تقریباً هیچ‌چیز!

رابط بصری

رابط بصری به عنوان رابطی تعریف می‌شود که دقیقاً مطابق انتظار کاربر عمل می‌کند. به عنوان مثال ما می‌دانیم که یک کلیک چه کاری انجام می‌دهد، بدون آن که به کارهای کامپیوتری و برنامه‌نویسی پشت آن توجه کنیم.

بیشتر بخوانید  بحران در گوگل؛ آیا Bing جای Google را در گوشی‌های سامسونگ می‌گیرد؟

هوش مصنوعی به تعامل انسان و رایانه کمک می‌کند. به‌عنوان‌مثال، اگر یک هدست واقعیت مجازی پیشرفته و مجهز به هوش مصنوعی قرار دهید، حسگرها به شما امکان می‌دهند الگوهای الکتریکی و مکانیکی را تجزیه‌وتحلیل و پیش‌بینی کنید تا نحوه حرکت خود را در درون متاورس بهتر شبیه‌سازی کنید.

بنابراین هوش مصنوعی به بازآفرینی حس لامسه معتبر در برنامه‌های واقعیت مجازی کمک می‌کند. همچنین به ناوبری با قابلیت صوتی کمک می‌کند تا بتوانید با اشیای مجازی و انسان‌های دیجیتال تعامل بهتری داشته باشید.

یادگیری خود نظارتی

یکی دیگر از ظهورهای هوش مصنوعی، یادگیری خود نظارتی است. این یک روش یادگیری ماشینی است. یادگیری خود نظارتی را می‌توان به عنوان شکلی میانی بین یادگیری تحت نظارت و بدون نظارت در نظر گرفت. یادگیری خود نظارتی مبتنی بر شبکه‌های عصبی مصنوعی است و ماشین را طبق قواعد مشخص آموزش می‌دهد.

یادگیری خود نظارتی، اتوماسیون در متاورس را به ارمغان می‌آورد. خود نظارتی به انسان‌های دیجیتال کمک می‌کند تا مانند انسان‌های واقعی عمل کنند. خود نظارتی همچنین مهارت‌های خودکار الگوریتم‌های هوش مصنوعی را بهبود می‌بخشد. رویکرد خود نظارتی به هوش مصنوعی کمک می‌کند تا الگوریتم‌ها و داده‌ها را بدون هیچ نظارتی یاد بگیرد و پله به پله پیشرفت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *