کدام کیف پول دیجیتال مناسب متاورس است؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

به عقیده بسیاری از کارشناسان و متخصصان جهان متاورس، این فضا آیندهی تمام فعالیت‌های انسانی و اجتماعی است و ابعاد بسیاری از زندگی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

زیرا آن‌ها در تلاشند تا دنیایی شبیه‌سازی شده با دنیای واقعی اما فراتر از آن خلق کنند. جهان متاورس توسط شرکت فیسبوک قدیم که اکنون با نام متا در حال فعالیت است، معرفی شد و هر روزه شاهد پیشرفت‌های این جهان در زندگی روزمره و تأثیر آن در کل دنیای فیزیکی هستیم.

جالب است بدانید که اقتصاد جهان متاورس توسط ارزهای دیجیتال‌ در گردش است. ارزهای دیجیتال در این جهان، جایگزین ارزهای رایج و ارزهای فیات جهان واقعی هستند. برای معامله‌ی ارزهای دیجیتال به صرافی‌های دیجیتال و برای نگهداری آن‌ها به کیف‌ پول‌ های متاورس نیاز است.

سرمایه‌گذاری در متاورس و کسب درآمد از آن

سرمایه‌ گذاری در بستر متاورس روشی جدید بین سرمایه‌ گذارانی است که به دنبال پیداکردن بهترین کیف‌ پول‌ های متاورس هستند. دنیای متاورس، دنیایی شبیه به دنیای مجازی است که سازندگان آن در تلاشند تا بسیاری از فاکتورهای واقعی و فیزیکی را در این عالم پیاده‌سازی کنند.

در دنیای سه بعدی متاورس امکان خرید یک قطعه زمین یا خرید لباس وجود دارد اما برای خرید هرچیزی نیاز به ارز و کیف پول خواهید داشت؛ ارزهایی از جنس دیجیتال در کیف پول‌های دیجیتال. برای انتخاب یک کیف پول معتبر در دنیای مجازی متاورس شما نیاز به دانستن اطلاعات کامل اعم از مزایا و معایب هر کیف پول دارید.

بیشتر بخوانید  فرشید موسوی با همکاری Grimshaw ،HWKN و WHY مراکز اجتماعی با الهام از جاده ابریشم را در متاورس ایجاد می‌کنند

فعالیت در متاورس نیازمند داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال منحصربه‌فرد است؛ یک والت متاورس باید علاوه بر قابلیت ذخیره‌سازی رمز ارزهای عادی (توکن‌های مثلی)، از توکن‌های غیر مثلی یا همان NFT نیز پشتیبانی کند.

همانطور که اشاره شد متاورس یک دنیای مجازی است که فعالیت‌های دنیای واقعی را به شکلی دیگر امکان‌پذیر می‌کند اما پیش‌نیازهای خاص خودش را دارد. به طور مثال برای خرید زمین در دنیای دیسترالند باید ابتدا برای خرید مانا (MANA) اقدام کنید. اما باز هم باید به یک مرحله قبل برویم چرا که برای خرید ارز دیجیتال باید یک کیف‌پول مناسب داشته باشیم.

معرفی کیف پول‌های مناسب متاورس

۱- کیف‌ پول دیجیتالی متامسک (MetaMask)

۲- کیف‌ پول دیجیتالی بیتسکی (Bitski)

3- کیف‌ پول دیجیتالی کوین بیس (CoinBase)

4- کیف‌ پول دیجیتالی ونلی (Venly)

۵- کیف‌ پول دیجیتالی انجین (Enjin)

۶- کیف‌ پول دیجیتالی لجر (Ledger)

۷- کیف‌ پول دیجیتالی مث والت (Math Wallet)

۸- کیف پول دیجیتالی آلفا (Alpha)

لازم به ذکر است این کیف پول ها برای انواع سیستم عامل های ویندوز، اندروید و IOS، و نیز نسخه مورد استفاده در مرورگر ها ارائه شده است.

نحوه دانلود کیف پول‌ها

حال در ادامه مباحث نوبت به راهمای دانلود کیف پول metaverse می رسد. برای دانلود این کیف پول ها و نسخه مورد نیاز خود باید به سایت مرتبط با آن مراجعه کنید یا از طریق گوگل پلی و اپ استور برای دانلود و نصب اقدام نمایید.

ساخت والت‌های metaverse چگونه است؟

حال در ادامه مباحث در مورد راهنمای ساخت والت های metaverse بررسی های صورت خواهد گرفت. برای استفاده از این کیف پول ها نیاز دارید ابتدا حسابی را در آن ایجاد کنید. ساخت حساب در این ولت ها شامل مراحلی است که در ادامه آورده شده است:

  • دانلود و نصب کیف پول
  • ساخت کیف پول جدید با کلیک بر روی گزینه  Create a Wallet
  • موافقت با قوانین
  • ایجاد یک رمز عبور
  • ذخیره کردن عبارت بازیابی چند کلمه ای
  •  تایید عبارت بازیابی
بیشتر بخوانید  مشاوران املاک متاورسی به دردسر افتادند / علاقه به مالکیت املاک مجازی نزولی شد

پس از انجام این مراحل شما موفق به ساخت یک کیف پول metaverse شده اید و از این پس می توانید از آن استفاده کنید.

کاربران ایرانی امکان استفاده از این والت‌ها را دارند؟

حال نوبت به بررسی مجوز استفاده کاربران ایرانی از این کیف پول ها می رسد. برای پاسخ به سوال بالا باید به هر یک از سایت های ارائه دهنده کیف پول مربوطه مراجعه نمود و بررسی کرد که آیا کاربران ایرانی می توانند از این والت ها استفاده کنند؟

با این حال بسیاری از کیف پول های محبوب متاورس مانند موارد مطرح شده در این مقاله برای ایرانی ها قابل استفاده بوده و منعی در این خصوص وجود نخواهد داشت.

آیا کیف پول‌های ارز دیجیتال برای متاورس مناسب هستند؟

در عمل، کیف پول های کریپتویی معمول و کیف پول‌ های متاورس شبیه به هم هستند، با این تفاوت که والت های متاورسی انعطاف‌پذیری و قابلیت‌های بیشتری برای استفاده از توکن‌های غیرمثلی در اختیارمان قرار می‌دهند. اما این قابلیت‌های بیشتر ضروری هستند و بدون پشتیبانی از آن‌ها امکان اتصال و استفاده از یک والت در متاورس‌ها میسر نیست.

به همین دلیل یک والت ارز دیجیتال متداول لزوما برای متاورس مناسب نیست، اما عکس این موضوع برقرار است؛ می‌توان از بهترین کیف پول های متاورس برای ذخیره ارزهای دیجیتال عادی استفاده کرد.

متاورس دنیای جدیدی است که توانسته طرفداران زیادی را جذب کند. دروازه ورود به این دنیا در اختیار داشتن یک کیف پول متاورس برای خرید ارزهای دیجیتال و به ویژه NFTها است. قطعا در بازار ارزهای دیجیتال کیف پول‌های فراوانی وجود دارد اما کاربر با توجه به نیاز خودش و ویژگی‌های منحصر به هر کیف پول باید بهترین انتخاب را داشته باشد. سهولت در استفاده، تامین امنیت دارایی‌های کاربر، تعداد ارزها و توکن‌های پشتیبانی شده، دسترسی به پروژه‌های مختلف دیفای، پشتیبانی از شبکه بلاک چین‌های متعدد، پشتیبانی از توکن‌های غیر مثلی و قابلیت اتصال به اپلیکیشن‌های غیر متمرکز و دیگر موارد از معیارهای مهم انتخاب کیف پول متاورس هستند.

بیشتر بخوانید  کاربرد فین‌تک در اقتصاد مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *